Audi MediaCenter

20 lat Audi RS 6

Już od 20 lat jeden samochód - jak żaden inny - ekscytuje zarówno Audi Sport GmbH, jak i fanów na całym świecie: cztery generacje Audi RS 6 ustanowiły standardy w klasie wyczynowych kombi o imponujących osiągach i wyjątkowej, codziennej użyteczności i praktyczności. Debiutujący w roku 2002 samochód swój sukces zawdzięcza koncepcji podwójnego doładowania bi-turbo i napędowi na cztery koła quattro. W każdej z generacji RS 6 to stałe rozwiązania. Nawet w konkurencyjnym środowisku RS 6 nadal odciska swoje piętno i wyznacza nowe standardy.

Czy wiesz, że...?

... system dynamicznej kontroli jazdy DRC (Dynamic Ride Control) zastosowano w pierwszej generacji Audi RS 6 (C5), jest stosowany do dziś, również w obecnej generacji (C8), i ma wciąż tę samą, niezmienioną zasadę działania?

20th anniversary Audi RS 6



20th anniversary Audi RS 6

20 lat, cztery generacje - Audi RS 6: Wyjątkowe osiągi i codzienna praktyczność

Od 20 lat jeden samochód, jak żaden inny, ekscytuje zarówno Audi Sport GmbH, jak i fanów na całym świecie: cztery generacje Audi RS 6 ustanowiły standardy w klasie wyczynowych kombi o imponujących osiągach i wyjątkowej, codziennej użyteczności i praktyczności. Debiutujący w roku 2002 samochód swój sukces zawdzięcza koncepcji podwójnego doładowania bi-turbo i napędowi na cztery koła quattro. W każdej z generacji RS 6 to stałe rozwiązania. Od samego początku model ten wyznacza standardy wśród swojej konkurencji. Zasada Vorprung Durch Technik - przewagi dzięki technice, obecna jest również w wielu innych rozwiązaniach technicznych, np. w postaci zawieszenia z systemem kontroli dynamiki jazdy Dynamic Ride Control, które od dawna wykorzystywane jest również w wielu innych modelach rodziny Audi RS.





"Dla mnie obecne Audi RS 6 jest ukoronowaniem dwóch dekad historii modelu RS"

Od pierwszej generacji RS 6 do obecnej: Stephan Reil był przy nim od początku i miał duży wpływ na rozwój tego wyczynowego Audi. Posiadając dyplom inżyniera, w 1996 roku został kierownikiem Działu Kastomizacji w quattro GmbH (obecnie Audi Sport GmbH). W 1998 roku objął stanowisko szefa Działu Rozwoju wszystkich kompletnych pojazdów marki, a od 2020 roku odpowiada za rozwój techniczny w zakładzie AUDI AG w Neckarsulm. W dwudziestą rocznicę powstania pierwszej generacji RS 6 - C5, Reil spogląda wstecz na wyzwania związane z rozwojem i udoskonalaniem technicznym pojazdów oraz wspomina kluczowe wydarzenia.

Stephan Reil

Komunikaty prasowe