By jak najlepiej wykorzystać potencjał silnika, w samochodzie zastosowano stały napęd na cztery koła quattro, realizowany za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. To piąta generacja tego rozwiązania, gwarantująca doskonałe przeniesienie napędu w bardzo krótkim czasie. Napęd może być przekazany w 50 procentach na tylną oś, w sposób błyskawiczny i nieodczuwalny dla kierowcy i pasażerów. Wiele uwagi poświęcono także zawieszeniu, które musiało sprostać dużemu momentowi obrotowemu, przekazywanemu na wszystkie koła.
Auto wyposażono również w szereg rozwiązań technicznych wspomagających prowadzenie pojazdu i uwydatniających jego sportową charakterystykę.
2014-06-03
Modele
Audi S1 i S1 Sportback - napęd i silnik
Audi S1 i S1 Sportback - napęd i silnik
Sidebar
Poznań, 3 czerwca 2014 r. Nowe Audi S1 pierwsze sto kilometrów na godzinę osiąga w czasie poniżej sześciu sekund, a jego prędkość maksymalna to nawet 250 km/h. Tak doskonałe wyniki są rezultatem zamontowania w tym kompaktowym modelu mocnego silnika 2.0 TFSI. To turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Gwarantuje moc 231 KM i dzięki temu trzydrzwiowa wersja S1 przyśpiesza do setki w 5,8 sekundy, a pięciodrzwiowy Sportback w 5,9 sekundy. Zużycie paliwa tego dynamicznego, sportowego auta, to tylko średnio 7 litrów na 100 kilometrów.
Bank prasowy
© 2025 Audi