Zupełnie nowe, aktywne zawieszenie Audi A8, to w pełni aktywny, elektromechaniczny system, indywidualnie prowadzący każde z kół i adaptujący się do panujących aktualnie warunków drogowych. Każde z kół poruszane jest za pomocą elektrycznego silnika, zasilanego z centralnego, 48-voltowego układu elektrycznego. W skład układu wchodzi też system przekładni oraz obrotowa tuleja, w której wnętrzu znajduje się tytanowy wałek skrętny przenoszący na zawieszenie, za pośrednictwem drążka, momenty siły o wartości nawet 1100 Nm.
Dzięki zamontowanej w przodzie pojazdu kamerze, ta luksusowa limuzyna już zawczasu wykrywa nierówności drogi i przewidywalnie dostosowuje do nich działanie aktywnego zawieszenia. Jeszcze zanim samochód wjedzie na taką nierówność, opracowana przez Audi funkcja „podglądu” przekazuje odpowiednie informacje do napędu kół, aktywnie kontrolując w ten sposób zawieszenie. Jego reakcje są wtedy precyzyjne, zachodzą w odpowiednim czasie i praktycznie całkowicie eliminują wibracje i wstrząsy. Cała reakcja systemu zajmuje setne części sekundy, z racji tego, że kamera generuje informacje dotyczące stanu nawierzchni osiemnaście razy na sekundę. Elektroniczna platforma podwozia (EFP) przetwarza dane o stanie nawierzchni i na bieżąco, w czasie rzeczywistym, precyzyjnie steruje wszystkimi podzespołami zawieszenia. W połączeniu z zestrojonym specjalnie na potrzeby nowego A8 zawieszeniem pneumatycznym, ta innowacyjna koncepcja zawieszenia daje zupełnie nowe doświadczenia związane z prowadzeniem samochodu. Niezależnie od zachowania wysokiego stopnia komfortu podróży, nowa, luksusowa limuzyna nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy doskonale trzyma się drogi.
Aktywne zawieszenie wpływa również na zminimalizowanie uślizgów podczas jazdy w zakręcie oraz tzw. nurkowania pojazdu podczas hamowania lub przyspieszania. Kierowca w pełni kontroluje samochód, nawet podczas dynamicznej jazdy, a pasażer siedzący na tylnej kanapie może bez przeszkód pracować w czasie podróży.
W kontekście dynamicznego napędu na wszystkie koła, innowacyjna kombinacja dynamiki i sterowania napędem tylnej osi rozwiązuje konflikt interesów pomiędzy zwrotnością i stabilnością pojazdu. Charakterystyka układu kierowniczego jest sportowa i bezpośrednia, zapewniając jednocześnie wysoki poziom stabilności. Spektrum odczuć podczas prowadzenia jest bardzo szerokie: od bardzo komfortowego do intensywnego. Promień skrętu nowego A8 jest mniejszy niż modelu A4.
Współpracujące z systemem bezpieczeństwa Audi pre sense 360˚ aktywne zawieszenie nowego Audi A8, wynosi bezpieczeństwo bierne na zupełnie nowy poziom. By skutecznie wykrywać ryzyka kolizji z każdej strony samochodu, system wykorzystuje czujniki połączone w sieć centralnego sterownika systemów wsparcia kierowcy (zFAS). W przypadku uderzenia w bok pojazdu z prędkością większą niż 25 km/h, siłowniki zawieszenia w niespełna pół sekundy unoszą uderzony bok o 80 milimetrów w górę, w efekcie czego siła uderzenia kierowana jest na mocniejsze części karoserii, takie jak progi i struktura podłogi. Dzięki temu, bezpieczeństwo pasażerów wewnątrz pojazdu wzrasta o około 50 procent w porównaniu z samochodem, którego karoseria nie jest w takim wypadku unoszona.
2017-06-22
Modele
Archiwum
W oczekiwaniu na nowe Audi A8: aktywne zawieszenie zapewni dostosowaną do potrzeb elastyczność
W oczekiwaniu na nowe Audi A8: aktywne zawieszenie zapewni dostosowaną do potrzeb elastyczność
Sidebar
- Aktywne zawieszenie daje najwyższy komfort i dynamikę
- 48-voltowy, centralny układ elektryczny zasila elektromechaniczny system zawieszenia
- Dynamiczny, działający na cztery koła układ kierowniczy rozwiązuje konflikt interesów pomiędzy stabilnością, a zwrotnością
- Nowość na skalę światową: unosząca się podczas zderzenia bocznego karoseria, wpływa na poprawę bezpieczeństwa biernego
Ingolstadt, 22 czerwca 2017 r. Nowe Audi A8 udowadnia, że jest bardzo wszechstronnym pojazdem. Dzięki swemu aktywnemu zawieszeniu, ta prowadzona najczęściej przez szofera limuzyna, zapewnia ceniącym najwyższy komfort pasażerom elegancką i wygodną podróż. Z drugiej strony, właściciel tego auta, który kieruje nim sam, może rozkoszować się prowadzeniem naprawdę sportowego samochodu. Taka elastyczność jest możliwa za sprawą nowego, aktywnego zawieszenia, zasilanego przez 48-voltowy system, który został tu po raz pierwszy wykorzystany jako centralny układ elektryczny. Nowe Audi A8 będzie miało swoją premierę na Audi Summit w Barcelonie, 11 lipca br.
Bank prasowy
© 2024 Audi