Audi connect
Audi connect pozwala korzystać w pojeździe z oferowanych przez Audi usług internetowych. W zależności od wersji modelowej, połączenie z internetem ustanawiane jest za pośrednictwem szybkiego łącza standardu LTE o szybkości pobierania do 100 MBit/s lub za pośrednictwem modułu UMTS. Wachlarz usług Audi connect sięga od nawigacji wykorzystującej mapy Google Earth i Google Street View, przez informacje przydatne w podróży, informacje drogowe online, funkcję wyszukiwania miejsca parkingowego, aż po połączenie przez specjalny interfejs z mediami społecznościowymi, takimi jak Twitter. Interfejs ten został przygotowany specjalnie do korzystania z Twittera w samochodzie. Z pomocą Audi Connect można też sprawdzić informacje o pogodzie i o cenach paliwa, a kierowca może ustawić funkcję prowadzenia przez nawigację do wybranej przez siebie stacji benzynowej. Usługi są wyświetlane na monitorze systemu MMI lub na wyświetlaczu Audi virtual cockpit, a steruje się nimi przy pomocy kierownicy wielofunkcyjnej, regulatora obrotowo-przyciskowego lub przez polecenia głosowe. Większość informacji może być również odczytywana przez system na głos. Są to: spersonalizowane wiadomości, wiadomości e-mail, SMS-y i informacje z portali społecznościowych, takich jak Twitter. Funkcja odczytywania pozwala kierowcy być przez cały czas jest w pełni skupionym na prowadzeniu.
Klient może używać w aucie swojej własnej karty SIM lub korzystać z usług własnego operatora sieci komórkowej. Auto jest wyposażone w czytnik karty SIM, a Audi connect na stałe połączone z systemem nawigacji.
Audi connect oferuje następujące funkcje online (w zależności od modelu):
- City events
- E-mail
- Informacje o połączeniach lotniczych
- Aktualizacja mapy
- Ceny paliwa
- Informacje o krajach
- myAudi - cele specjalne
- SMS
- Wiadomości online
- Nawigacja z Google Earth i Google Street View
- Online media streaming
- Informacje o miejscach parkingowych
- Szukanie użytecznych miejsc (Point of Interest – POI) z obsługą głosową
- Informacje turystyczne
- Twitter
- Wiadomości drogowe online
- Pogoda
- Punkt dostępu Wi-Fi hotspot dla maksymalnie 8 urządzeń
- Wczytywanie celów za pośrednictwem myAudi lub Google Maps
- Informacje o połączeniach kolejowych
Audi connect safety & service
Pakiet „Audi connect safety & service” posiada funkcje wezwania pomocy, zawiadomienia online o usterce i system online ustalający termin wizyty w serwisie Audi.
Po ciężkim wypadku, np. takim, w czasie którego wystrzeli poduszka powietrzna, samochód samoczynnie wykona telefon alarmowy. Nawiąże też połączenie głosowe i internetowe z centralą alarmową Audi, przekazując ważne dane, takie jak współrzędne GPS, kierunek jazdy i liczba osób podróżujących autem. W trakcie połączenia głosowego specjalnie wyszkolony pracownik serwisu zadaje kierowcy i pasażerom pytania w ich języku o to, jak ciężki jest wypadek, po to, by niezwłocznie podjąć odpowiednie kroki w celu udzielenia pomocy. Jeśli osoby, które uległy wypadkowi nie reagują na pytania, pracownik serwisu kontaktuje się z dyspozytorem ratownictwa medycznego, który wysyła na miejsce wypadku karetkę pogotowia. Ponadto kierowca lub pasażer siedzący z przodu mogą samodzielnie wykonać telefon alarmowy, naciskając odpowiedni przycisk w module dachu. Moduł telefonu alarmowego posiada własne, oddzielne zaopatrzenie w energię elektryczną, jest więc w stanie nawiązać połączenie głosowe również w przypadku braku zasilania w pojeździe.
Kierowca i pasażer siedzący z przodu mogą również ręcznie nawiązać połączenie z centrum serwisowym Audi, korzystając z przycisku w module dachu. Po nawiązaniu połączenia, do serwisu Audi przesyłane są dane o położeniu oraz istotne dane o stanie samochodu.
Funkcja „Ustalenie terminu wizyty w serwisie Audi”, na dwa tygodnie przed kolejną wizytą wysyła do warsztatu dane mające znaczenie dla wizyty serwisowej, które klient zapisał na swoim koncie w portalu myAudi. Prowadzący serwis partner może potem nawiązać z kontakt z właścicielem pojazdu i ustalić termin wizyty w serwisie.
Ponadto pakiet „Audi connect safety & service” zawiera funkcje zdalnego sterowania, którymi można zarządzać przy pomocy smartfona, smartwatcha lub przy pomocy telewizora z Apple TV czwartej generacji, o ile urządzenia te wyposażono w aplikację Audi MMI connect App. Zdalne sterowanie obejmuje: zamykanie i otwieranie pojazdu, zapytania o miejsce postoju i sprawdzanie statusu pojazdu. Raport o statusie, który kierowca może przeglądać na swoim smartfonie, zawiera m.in. informacje o tym, czy zamknięte są okna i drzwi, o pozostałym zasięgu oraz o stanie napełnienia baku i poziomie oleju. Aplikację wykorzystać można również do wygodnego programowania ogrzewania postojowego.
Przy pomocy Audi MMI connect App można też sprawdzić aktualny stan naładowania i zasięg jazdy w trybie elektrycznym w modelach Audi e-tron. Kierowca może na odległość włączyć tryb ładowania oraz klimatyzację i jeśli te działać mają w określonych godzinach, wykorzystuje do tego zindywidualizowany timer. Ponadto kierowca w każdej chwili może sprawdzić dane o swoich ostatnich podróżach, np. o średnim zużyciu energii elektrycznej.
Aplikacja Audi MMI connect App
Aplikacja Audi MMI connect App, oprócz usług Audi connect, daje dostęp do wielu innych funkcji, które można obsługiwać przy pomocy pokładowego systemu MMI. Przykład: przeniesienie kalendarza ze smartfona na wyświetlacz MMI lub do Audi virtual cockpit. Kierowca wybiera miejsce spotkania bezpośrednio ze smartfona i ustawia je jako cel nawigacji. Może też przenieść numer telefonu rozmówcy do książki telefonicznej pojazdu. System odczytuje na głos miejsce, godzinę i temat spotkania. Ponadto użytkownik może dzięki aplikacji odbierać ponad 3000 internetowych rozgłośni radiowych i zapisać w smartfonie ulubione radiostacje. Możliwe jest także odtwarzanie w samochodzie muzyki zapisanej na smartfonie oraz używanie „online media streaming” z dostępem do oferty portalu Napster. Audi MMI connect App pokazuje na smartfonie aktualne informacje drogowe również wtedy, gdy przebywamy poza pojazdem. Usługa „travel” rekomenduje cele podróży, np. zabytki, restauracje, hotele, sklepy oraz ofertę z zakresu sportu i rekreacji.
Cele nawigacji mogą być planowane zarówno na komputerze osobistym, jak i na smartfonie. Przenieść je można potem do nawigacji pojazdu za pośrednictwem portalu myAudi, Google Maps i aplikacji Audi MMI connect App. Następnie kierowca może wywoływać zapisane cele bezpośrednio z nawigacji w pojeździe. Dzięki usłudze „destination sharing“ jest to możliwe także w przypadku innych aplikacji: użytkownik smartfona wykorzystuje do tego funkcję „udostępnij“ i przekazuje odpowiednie dane do aplikacji Audi MMI connect App.
Klienci mogą pobrać aplikację Audi MMI connect App bezpłatnie w sklepie Google Play Store lub w App Store. Po pobraniu konieczna jest rejestracja w myAudi. Z jej poziomu kierowca może zarządzać poszczególnymi usługami connect, uzgadniać terminy wizyt w serwisie i otrzymywać informacje przesyłane do pojazdu. Warunkiem korzystania z usług jest jedynie funkcjonowanie w bazie danych numeru nadwozia naszego samochodu.
Audi phone box
Audi phone box z bezprzewodowym ładowaniem wireless charging, umieszczony w środkowym podłokietniku, bezprzewodowo łączy mobilny telefon z anteną samochodową i znacznie poprawia jakość zasięgu. Daje też możliwość ładowania indukcyjnego w standardzie Qi, o ile możliwość tę posiada również nasz telefon komórkowy. Prąd przepływa z cewki znajdującej się w podłodze skrzynki do cewki odbiorczej w smartfonie.
Audi smartphone interface
Audi smartphone interface pozwala na korzystanie w pojeździe z Apple Car Play lub Android Auto, a tym samym z dobrze znanego środowiska smartfona. Treści ze smartfona, takie jak nawigacja, dane telefonu, muzyka oraz wybrane aplikacje innych oferentów, są widoczne w osobnym menu MMI lub w Audi virtual cockpit (tylko w Audi TT i Audi R8). Za pośrednictwem terminala obsługi i sterowania głosowego, klient może korzystać z treści zapisanych na podłączonych za pomocą wejścia USB urządzeniach z systemem operacyjnym iOS lub Android (iOS powyżej wersji 7.1, Android powyżej wersji 5.0 Lollipop). Audi smartphone interface funkcjonuje niezależnie od systemu nawigacji i usług Audi connect.
System nagłośnieniowy Bang & Olufsen Sound System z trójwymiarowym dźwiękiem
System nagłośnieniowy Bang & Olufsen Sound System z trójwymiarowym dźwiękiem 3D, oferuje fascynującą innowację – dźwięk dający możliwość doznawania wysokości i przestrzeni. By to osiągnąć, system wykorzystuje cztery dodatkowe głośniki: dwa w tablicy rozdzielczej i po jednym w każdym ze słupków A. Muzyka rozbrzmiewa wtedy niczym w sali koncertowej. Za wszystkim kryje się algorytm, który Audi opracowało wspólnie z Instytutem Układów Scalonych Towarzystwa Fraunhofera (Fraunhofer IIS) w Erlangen. Program oblicza informacje niezbędne do stworzenia trzeciego wymiaru z nagrań stereo lub z nagrań w formacie 5.1 i przetwarza je dla dodatkowych głośników. Liczba głośników zależy od modelu. W Audi A4 i Audi Q5 16-kanałowy wzmacniacz o mocy 755 W steruje 19 głośnikami, a w Audi A5 głośników jest 20. W Audi Q7, Bang & Olufsen Sound System z dźwiękiem 3D ma 23 głośniki i dostarcza 1920 W mocy dźwięku.
Wi-Fi hotspot
Wi-Fi hotspot funkcjonuje na pokładzie samochodu niezależnie od tego, który system nawigacji jest tam zamontowany. Dzięki niemu, pasażerowie mogą surfować w Internecie używając maksymalnie ośmiu urządzeń mobilnych – laptopów, smartfonów czy tabletów. Klient może w aucie używać swojej własnej karty SIM i nawiązać połączenie z internetem przez Wi-Fi wg. taryfy swego operatora.
Komunikacja z internetem odbywa się przy pomocy anteny dachowej pojazdu. Umożliwia to najwyższą stabilność połączenia i doskonałą jakość odbioru. Zastosowanie standardu szyfrowania WPA2 zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo transmisji danych.
Audi connect key
Audi zdigitalizowało konwencjonalny kluczyk samochodowy i jego funkcje transferowało do smartfona, tworząc funkcję kluczyka dotykowego (Audi connect key). W tym przypadku, telefon komórkowy służy do otwierania, zamykania i uruchamiania pojazdu. Połączenie pomiędzy pojazdem, a smartfonem odbywa się z wykorzystaniem komunikacji bliskiego pola NFC. Technika ta odnosi się do standardu, w którym dane są transmitowane na małą odległość przy pomocy fal radiowych. W celu odblokowania drzwi pojazdu należy zbliżyć smartfon do klamki drzwi kierowcy, w której znajduje się antena NFC. By włączyć silnik, trzeba natomiast umieścić smartfona w Audi phone box ze zintegrowaną anteną NFC.
Wysoce wrażliwe dane cyfrowego kodu w smartfonie wymagają ochrony przed odczytaniem, powielaniem i przed korzystaniem z nich przez osoby niepowołane. Dlatego kod kluczyka Audi connect jest zapisywany w zabezpieczonej pamięci smartfona, na karcie SIM lub bezpośrednio w urządzeniu. Tak zabezpieczony element jest z kolei bezpośrednio połączony protokołem Single Wire Protocol (SWP) z anteną NFC – co również jest korzystne dla bezpieczeństwa, ponieważ system operacyjny smartfona nie jest włączony w komunikację między samochodem a smartfonem.
W przyszłości, klienci Audi będą mogli przekazywać bezprzewodowo do 15 kodów, np. członkom rodziny, przyjaciołom czy kolegom. Samochód rozpoznaje właściciela przy otwieraniu i na podstawie jego indywidualnego profilu uruchamia odpowiednie ustawienia – od pozycji fotela, przez klimatyzację, aż po nawigację. To rozwiązanie sprawia, że relacja „jeden do jednego” między kluczykiem a pojazdem przestaje mieć rację bytu, ponieważ smartfon może zawierać kody do kilku samochodów. W sytuacji, gdy kierowca musi na krótko udostępnić swoja funkcję Audi connect key, ale nie chce przekazywać smartfona innej osobie, Audi connect key udostępnia w pojeździe gotową do użytku kartę z kodem o wielkości i wyglądzie karty płatniczej. Kierowca może ją aktywować i na przykład udostępnić parkingowemu do odstawienia samochodu, czy serwisowi w przypadku awarii.
Funkcji Audi connect key można używać w każdej chwili, nawet gdy bateria smartfona jest rozładowana (zależnie od modelu), ponieważ chip NFC czerpie potrzebną energię z pola elektromagnetycznego drugiego urządzenia.
Tablet Audi
Tablet Audi z 10,1 calowym wyświetlaczem wysokiej rozdzielczości (1920 × 1200 pikseli), służy jako elastyczny system Rear Seat Entertainment, czyli możliwość rozrywki dla pasażerów tylnej kanapy. Tablet, dostępny dla kilku dużych modeli, łączy się przez Wi-Fi z nawigacją MMI plus, uzyskując w ten sposób dostęp do menu radia, multimediów, nawigacji i funkcji samochodu. Transfer danych przebiega w obu kierunkach - pasażerowie mogą na przykład wysłać zaplanowaną trasę do kierowcy i odwrotnie, kierowca może uruchomić dla nich przez nawigację MMI plus program radiowy lub multimedialny.
Tablet Audi, wykorzystuje system operacyjny Android i technikę komunikacji NFC (NFC = Near Field Communication, komunikacja bliskiego zasięgu), za pomocą której zbliżając nasze urządzenie do innych urządzeń z Androidem można przekazywać dane. Posiada pamięć wewnętrzną 32 GB, którą można jeszcze rozszerzyć umieszczając w czytniku kartę microSD.
Klikając na przycisk „more” w menu startowym, otwiera się dostęp do internetu – do około miliona aplikacji i gier, do filmów i muzyki, audiobooków, e-booków i narzędzi biurowych. Zintegrowana kamera full HD pozwala korzystać z wideo-rozmowy przez Skype'a. Po zakończonej podróży, użytkownik może zabrać ze sobą tablet Audi z samochodu i dalej go używać, łącząc się z inną, zewnętrzną siecią Wi-Fi.
Obudowa wykonana z epoksydowanego aluminium jest najlepszym dowodem wysokiej jakości tabletu Audi. Urządzenie zostało zaprojektowane do użytku w samochodzie, o czym świadczy nie tylko jego wygląd i walory użytkowe, ale również żywotność baterii. Bez problemu toleruje wysokie lub bardzo niskie temperatury, a jego regulowany uchwyt na oparciach przednich siedzeń jest bezpieczny podczas ewentualnego wypadku. W razie potrzeby można go również zdjąć.
W Audi A8 (D5), tablety, dostępne w parach, są połączone nie tylko z nawigacją MMI Navigation plus, ale także z panelem sterującym Rear Seat Remote. Dzięki temu, wygodnie oparty pasażer może komfortowo obsługiwać tablet umocowany w uchwycie.
Car-to-X
W najnowszych modelach Audi, gama usług Audi connect zawiera dwie usługi car-to-X: informację o zagrożeniach i informację o znakach drogowych. Wykorzystują one inteligencję rozproszoną floty Audi, która obecnie już na całym świecie zbiera informacje z setek tysięcy samochodów. Za pośrednictwem sieci telefonii komórkowej przesyłają one dane do serwera, który przetwarzając je odpowiednio do indywidualnych potrzeb, udostępnia je następnie członkom floty.
W przypadku informacji o znakach drogowych, kamera pokładowa analizuje ograniczenia prędkości. Informacje docierają w aktualizacjach do mapy nawigacji. Systemy, takie jak asystent wydajności, wykorzystują je do prospektywnej regulacji prędkości. W przypadku informacji o zagrożeniach, samochody ostrzegają się wzajemnie o wypadkach, awariach pojazdów czy ograniczeniach widoczności. By takie ostrzeżenie wysłać, ocenie podlega kilka parametrów, np. aktywność elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), dane pozyskiwane z czujników deszczu i świateł, reflektorów i wycieraczek szyb, wykonywane telefony alarmowe i przypadki wyzwolenia poduszek powietrznych.
W niektórych miastach w USA dostępna jest też trzecia usługa car-to-X – informacja o sygnalizacji świetlnej. Wykorzystuje ona dane komputera zawiadującego sygnalizacją świetlną w danym mieście, by kierowców Audi poinformować na wyświetlaczu, czy mogą dojechać do kolejnego sygnalizatora z dozwoloną prędkością gdy ten będzie pokazywał zielone światło. Jeśli tak nie jest, usługa odlicza czas do kolejnej fazy zielonego światła – kierowca może dzięki temu zawczasu zdjąć nogę z gazu.
W roku 2018 pojawi się kolejna usługa car-to-X – parkowanie przy ulicy (On-street parking). Samochody wyposażone w technikę car-to-X będą samoczynnie zgłaszać serwerowi w chmurze swoje manewry wjeżdżania na miejsce parkingowe i wyjeżdżania z niego oraz wykryte przez pokładowe czujniki wolne miejsca parkingowe. Takie informacje pozyskiwane dzięki rozproszonej inteligencji floty, znacznie ułatwią innym użytkownikom dróg wyszukiwanie wolnego miejsca postojowego.
HERE
Pod koniec roku 2015, AUDI AG w ramach konsorcjum zawiązanego z BMW Group i Daimler AG, kupiło od Nokia Corporation firmę HERE Technologies, jednego z czołowych dostawców oprogramowania dla cyfrowych map nawigacji i lokalnych usług. Należąca do światowej czołówki w tej branży firma, projektuje i sprzedaje cyfrowe mapy nawigacji wysokiej rozdzielczości oraz usługi lokalne. Jej głównym projektem jest mapa nawigacji HERE HD Live Map, będąca cyfrową bazą dla autonomicznej jazdy przyszłości. Nowa platforma danych opisuje przestrzeń ruchu drogowego w postaci bardzo precyzyjnego, trójwymiarowego modelu – z dokładnością co do centymetra i dynamicznie, a nie statycznie.
Na mapę HERE HD Live Map składają się trzy warstwy. Pierwsza z nich, mapa HD, to cyfrowy obraz otoczenia. Bariery ochronne, znaki drogowe, krawężniki i inne przedmioty stałe tworzą punkty odniesienia, według których autonomiczne samochody przyszłości będą mogły precyzyjnie się orientować w przestrzeni. Ponadto warstwa ta posiada bazę danych z informacjami o hotelach, sklepach i restauracjach.
Drugą warstwę mapy HERE HD Live Map tworzą „drogi na żywo”. To dynamiczna warstwa, zawierająca aktualne informacje przekazywane w czasie rzeczywistym, np. o robotach drogowych, wypadkach, akcjach ratowniczych, marznącej czy oblodzonej nawierzchni. Informacje „dróg na żywo” pochodzą przede wszystkim z czujników samochodów użytkowników. Inteligencja rozporoszonej floty samochodów generuje ciągle uaktualnianą wiedzę o sytuacji na drodze, przykładowo o zielonych falach w ruchu miejskim, zmieniających się ograniczeniach prędkości i o wolnych miejscach parkingowych.
Trzecia warstwa zawiera tzw. humanized driving. Przyszłe, autonomicznie jeżdżące samochody będą się uczyć na podstawie danych z bazy HERE o tym, jakie decyzje podejmowali ich właściciele w konkretnej, podobnej do obecnej sytuacji. W ten sposób mogą dopasować swoje zachowanie do preferencji właścicieli.
Mapa HERE HD Live Map podzielona jest na kwadraty o bokach długości dwóch kilometrów. Pozwala to podzielić olbrzymią ilość danych na łatwe w użytkowaniu porcje. Dane te są przechowywane na serwerze HERE. Transfer z i do samochodów w ogromnej mierze odbywa się przez sieć telefonii komórkowej. Standard LTE już dziś daje tu wiele możliwości, ale rozwiązania przyszłości obiecują transfer jeszcze większych pakietów danych i szybsze nawiązywanie połączenia.
Klientom Audi mapa ta zapewnia jeszcze bardziej kompleksowe i efektywne działanie systemów wsparcia kierowcy, takich jak asystent jazdy w korkach czy asystent wydajności. HERE nieustannie poszerza swą sieć kompetencji w zakresie IT, angażując się w ciągle nowe inicjatywy.
Modułowy system infotainment
Audi stosuje Modułowy system infotainment od 2012 roku. W modelu A8 (D5) wykorzystywany jest Modułowy system infotainment trzeciej generacji – MIB 2+. Reprezentuje on najnowszy stan wiedzy technicznej – czy to w odniesieniu do obliczeniowej mocy komputera, jego mocy przetwarzania, grafiki czy zużycia energii.
Centralny komputer składa się z dwóch jednostek – modułu podstawowego, integrującego wielopasmowy tuner radiowy, wzmacniacz dźwięku i interfejsy do magistrali danych oraz z tzw. rozszerzenia multimedialnego MMX-Board (MMX= Multi-Media eXtension). Sercem systemu jest procesor K1 produkcji kooperanta Audi, firmy NVIDIA. Procesor ten to połączenie czterordzeniowego procesora głównego, ze 192-rdzeniowym procesorem graficznym. Pracuje on ok. 50 razy szybciej niż chip Modułowego systemu infotainment MIB pierwszej generacji i steruje obydwoma wyświetlaczami dotykowymi systemu MMI z haptyczną reakcją zwrotną. Elementy do standardów transferu danych Bluetooth, Wi-Fi i LTE oraz nawigacja stanowią dopełnienie tego rozwiązania.
MMX-Board stworzono jako modułowy, wymienny element, co umożliwia łatwą aktualizację sprzętową, dzięki czemu system jest zawsze aktualny. Audi może szybko i elastycznie reagować na szybko pojawiające się nowinki na rynku elektroniki konsumenckiej oraz optymalnie wykorzystywać potencjał nowych generacji chipów.
Architektura domen, realizowana przez Audi w MIB 2+, to obiecujący wkład w całą architekturę elektroniki w samochodzie. W przyszłości, kilka inteligentnie ze sobą skomunikowanych serwerów domenowych zastąpi sterowniki. Będą one tworzyć jedną, centralną jednostkę obliczeniową.
Aplikacja myAudi App
Od końca roku 2017, aplikacja myAudi App dostępna jest dla wszystkich modeli, które weszły na rynek od połowy roku 2014. Aplikacja integruje na smartfonie klienta usługi Audi connect i łączy smartfon z samochodem. Funkcje podzielone są na trzy główne zakresy w menu głównym: Pojazd, Nawigacja i Menu.
W podmenu Informacje, w którym znajduje się m. in. zarządzanie profilem, status raportów i powiadomienia, zapisana jest także nowość – funkcja Audi connect key. Twitter, Napster i wiadomości online tworzą obszar Media. Nowością w menu Nawigacja – bardzo przydatną podczas podróżowania po obcym mieście – jest nawigacja myAudi Navigation. Może ona poprowadzić idącego kierowcę np. od hotelu, do samochodu zaparkowanego kilka ulic dalej. Po zajęciu miejsca w samochodzie, dalsze prowadzenie do celu można przenieść na monitor pokładowy. Gdy klient ponownie wysiądzie, prowadzenie znowu towarzyszy mu na smartfonie, aż do ostatecznego celu.
W przypadku usług z menu Pojazd, użytkownik może np. zmienić za pośrednictwem smartfona szereg ustawień, przykładowo zablokować drzwi i włączyć ogrzewanie postojowe. W zelektryfikowanych modelach e-tron można sterować w ten sposób również zarządzaniem ładowania, a w Audi A8 (D5) – skorzystać z funkcji automatycznego parkowania. W takiej sytuacji, kierowca jeszcze przed parkingiem czy garażem wysiada z samochodu i pojazd sam, kontrolowany przy pomocy smartfona, pokonuje ostatnich kilka metrów.
Personalizacja
W wielu modelach z Audi A8 (D5) na czele, kierowcy mają możliwość zapisania swoich preferowanych ustawień w indywidualnych profilach użytkownika. Spersonalizować można do 400 parametrów, od ustawienia fotela, przez klimatyzację, aż po często wybierane cele nawigacji i ulubione multimedia. Dotyczy to także widoków wyświetlacza i większości systemów wsparcia.
Maksymalnie siedem profili (6 dla użytkowników, 1 dla gościa) zapewnia wyjątkowy komfort zwłaszcza wtedy, gdy auto jest użytkowane przez kilku kierowców. Samochód na podstawie radiowego sygnału z pilota kluczyka, czy funkcji Audi connect key rozpoznaje danego użytkownika już podczas otwierania drzwi, wita go imiennie informacją w Audi virtual cockpit i aktywuje jego profil. Każdy kierowca może ustawić dla siebie kilka profili – np. profil dnia roboczego i profil weekendowy, czy profil jazdy autostradą i jazdy drogą jednojezdniową w terenie niezabudowanym, a potem wybierać między nimi podczas jazdy.
2017-10-06
Technika
Infotainment
Infotainment
Sidebar
Artykuły powiązane
Facebook
Youtube
Youtube
Instagram
{ activeItem() }
2021-10-28
2017-10-06
2017-10-06
2017-10-06
2017-10-06
{ activeItem() }
{ activeItem() }
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-04
2024-11-04
2024-11-04
2024-10-28
{{ activeItem() }}
Inteligentne rozwiązania z zakresu komunikacji i connectivity, to klucz do przyszłości motoryzacji. Wyposażone w moduł LTE Audi, łączy nas ze światową siecią www i w wielu różnych wariantach łączy smartfony kierowcy i pasażerów z pokładowymi systemami infotainment.
Bank prasowy
© 2024 Audi