Pakiet jakości powietrza
Pakiet jakości powietrza podnosi jakość powietrza we wnętrzu pojazdu na niespotykany dotychczas poziom. Dwa jonizatory naładowują cząsteczki powietrza elektrycznie ujemnymi jonami. Aniony te przyciągają cząsteczki kurzu, tworząc większe ich skupiska, które opadają na podłogę i nie są dzięki temu wdychane. Specjalny, wielowarstwowy filtr będący elementem czterostrefowej klimatyzacji automatycznej wiąże znaczną część gazów i drobnego pyłu, a ponadto unieszkodliwia alergeny i mikroorganizmy.
Funkcja aromatyzacji zapewnia subtelny, przyjemny zapach, dodając niewielką ilość substancji zapachowej do strumienia powietrza wypływającego z klimatyzacji. Na desce rozdzielczej znajdują się dwa małe flakony ze skoncentrowanym olejkiem, które emitują – do wyboru - zapach morski lub górski. Znacznie wyższa niż zwykle zawartość substancji naturalnych, rzędu 15 lub 18 procent sprawia, że zapachy te mają bardzo wysoką jakość. Klienci mogą regulować aromatyzację w czterech stopniach, a flakony podlegają wymieniane podczas wizyt serwisowych. Emisja zapachów jest bardzo stabilna, nawet w warunkach ekstremalnego zimna lub ciepła. Nie wpływa też negatywnie ani na ludzi i zwierzęta, ani na materiały.
Pakiet jakości powietrza, w 2018 roku na niektórych rynkach zostanie poszerzony o czujnik masy cząstek. Będzie on określał poziom zawartości cząstek w powietrzu otoczenia i porównywał odczyt z jakością powietrza we wnętrzu pojazdu. Wydajność filtra będzie pokazywana na monitorze pokładowym. To ważna usługa, zwłaszcza dla klientów z dużych aglomeracji.
Centralne poduszki powietrzne
Centralne poduszki powietrzne montuje się między fotelami i oferują one dodatkową ochronę w przypadku kolizji bocznej. W sytuacji wypadku, poduszki napełniają się w ułamkach sekundy. By ich skuteczność była jak najwyższa również podczas wielokrotnych kolizji czy podczas dachowania, poduszki są uszczelnione i utrzymują ciśnienie w swym wnętrzu przez dłuższy czas.
Przednia poduszka środkowa zamontowana jest w boku fotela kierowcy od strony konsoli środkowej. Podobnie jak w przypadku poduszki powietrznej głowy i klatki piersiowej, obicie fotela rozrywa się na specjalnych szwach i w razie kolizji wyzwala poduszkę. Tylna poduszka środkowa rozwija się z tylnej półki pokrytej Alcantarą, która w razie uderzenia rozrywa się i uwalnia poduszkę.
Pompa ciepła
Za chłodzenie i ogrzewanie wnętrza Audi Q7 e-tron quattro odpowiada pompa ciepła z elektryczną sprężarką. W 2015 roku, Audi jako pierwszy na świecie producent samochodów zastosował tę technikę w produkowanym seryjnie samochodzie z napędem hybrydowym typu plug-in. By wytworzyć we wnętrzu pożądaną temperaturę, obieg chłodzący pompy pobiera i magazynuje straty ciepła pochodzące z komponentów układu napędowego zasilanych przez sieć wysokiego napięcia. Pompa ciepła jest wysoce wydajna – zaledwie jeden kilowat mocy elektrycznej wytwarza do trzech kilowatów mocy cieplnej. W przeciwieństwie do czysto elektrycznego ogrzewania, pompa pozwala zwiększyć zasięg jazdy elektrycznej.
2017-10-06
Technika
Wnętrze
Wnętrze
Sidebar
Artykuły powiązane
Facebook
Youtube
Youtube
Instagram
{ activeItem() }
2021-10-28
2017-10-06
2017-10-06
2017-10-06
2017-10-06
{ activeItem() }
{ activeItem() }
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-29
2024-11-04
2024-11-04
2024-11-04
2024-10-28
{{ activeItem() }}
Bank prasowy
© 2024 Audi