2021-09-27
Technika

Pilotka rajdowa Fabrizia Pons: "quattro nigdy nie traciło przyczepności"

Pilotka rajdowa Fabrizia Pons: "quattro nigdy nie traciło przyczepności"
  • Wieloletnia pilotka Michèle Mouton wspomina rajdowe triumfy Audi
  • W oczekiwaniu na flotę elektrycznych e-tronów i na nowe RS 3
  • Dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH Sebastian Grams mówi: „quattro to przykład doskonałego połączenia przeszłości z przyszłością”

Ingolstadt, 27 września 2021 r. Col de Turini - etap Rajdu Monte Carlo oraz San Romolo – jeden z najważniejszych asfaltowych odcinków specjalnych Rajdu Sanremo. To niezmiernie ważne miejsca w historii złotych lat rajdów samochodowych, ale mają też bliskie związki z Audi. To właśnie na nich, dzięki napędowi quattro i dzięki wykorzystaniu pięciocylindrowych silników, cztery pierścienie odnosiły w latach 80-tych ubiegłego wieku największe sukcesy. Była to epoka, która stworzyła legendę rewolucyjnej wówczas koncepcji napędu Audi i techniki, która do dziś definiuje DNA Audi "Vorsprung durch Technik – przewaga dzięki technice". Fabrizia Pons, która w tamtych latach była pilotką Michèle Mouton – fabrycznej kierowcy Audi oraz Sebastian Grams, opowiadają o dawnych czasach i patrzą z nadzieją na możliwości, jakie dziś i na przyszłość oferują quattro i pięciocylindrowe jednostki napędowe.