Dla obu wersji modelowych przeznaczone są trzy wersje napędu, a ich zwieńczeniem jest wersja quattro z maksymalną mocą wyjściową 220 kW (299 KM). Atrybutami charakteryzującymi ten nowoczesny samochód są: zerowa emisja spalin przy jeździe lokalnej i duży zasięg. Dziesięć minut ładowania, w idealnych warunkach zapewnia energię wystarczającą na przejechanie około 130 km (WLTP). W ładowaniu wydatnie pomaga usługa ładowania e-tron Charging Service. Q4 40 e-tron z napędem na oś tylną, w cyklu WLTP notuje zasięg do 529 km.
Na życzenie, oba kompaktowe elektryczne SUV’y mogą zostać wyposażone w reflektory Matrix LED mocno i precyzyjnie oświetlające drogę, bez oślepiania innych jej użytkowników. Cyfrowe sygnatury świetlne to absolutna nowość na rynku: kierowca w systemie operacyjnym MMI touch może wybrać jedną z czterech ich wersji. Z tyłu, światła tylne połączone są ze sobą homogenicznym pasem świetlnym. Do wyboru jest osiem kolorów lakieru, w tym nowy metaliczny odcień fioletowy Aurora. Oprócz wyposażenia podstawowego, dostępne są dwie linie wyposażenia zewnętrznego: advanced i S line exterior.
Inną mocną stroną tego samochodu, niezmiernie istotną pod kątem codziennego użytkowania, jest duży zasięg. Q4 40 e-tron (zużycie prądu w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 19,6 – 16,6 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0) po jednorazowym ładowaniu akumulatora do pełnej pojemności przejeżdża do 529 km (w cyklu WLTP). Natomiast Audi Q4 Sportback 40 e-tron (zużycie prądu w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 19,0 – 16,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0) na jednym ładowaniu pokonać może nawet 541 km. Korzystając z aplikacji myAudi, właściciel może z domu, używając własnego smartfona, aktywować ładowanie i wstępną klimatyzację pojazdu.
To tylko kilka najważniejszych informacji o tym samochodzie. Chcesz dowiedzieć się o nim więcej? Oto Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron w skrócie:
Stylistyka zewnętrzna i oświetlenie
- Atrakcyjny punkt wejścia do świata e-mobilności premium marki Audi; pierwsza elektryczna linia produktowa w segmencie kompaktowym, a tym samym ważny element strategii elektryfikacji marki
- Wysoki przód, mocna karoseria, ekspresyjny tył; płaskie słupki A, precyzyjne linie, krótki zwis z przodu, duże koła
- Q4 Sportback e-tron z dynamiczną linią dachu i spojlerem na dwuczęściowym oknie tylnym
- Wyrafinowane detale stylistyczne
- Przetłoczenia e-tron na ramie Singleframe i na tylnym zderzaku
- W przypadku obu wersji dostępnych jest osiem kolorów i trzy opcje wykończenia zewnętrznego: basic, advanced i S line
- Opcjonalne reflektory Matrix LED, światła do jazdy w dzień z czterema indywidulanie wybieranymi sygnaturami; sygnatura świateł tylnych z pasem świetlnym łączącym prawe i lewe światło
Użyteczność na co dzień
- Zasięg do 529 km (WLTP): w zależności od wersji napędu i wielkości akumulatora; dzięki ładowaniu prądem stałym (HPC, ładowanie z wysoką mocą) o mocy 125 kW, w warunkach idealnych wystarczy 10 minut ładowania, by uzyskać zasięg około 130 km (WLTP; Q4 40 e-tron)
- Ładowanie prądem przemiennym z mocą wyjściową do 11 kW
- Usługa ładowania Audi Charging: jedna karta zapewniająca dostęp do ok. 400 000 punktów ładowania w 27 krajach Europy, w tym 1900 punktów ładowania HPC sieci IONITY umożliwiających szybkie ładowanie prądem stałym z mocą 350 kW
- Aplikacja myAudi umożliwia zarządzanie ładowaniem i wstępną klimatyzacją jeszcze przed wejściem do pojazdu
- Innowacyjny pakiet: duży rozstaw osi - 2,76 m, długość pojazdu - 4,59 m; niewielka przestrzeń wymagana na podzespoły napędu
- Długość wnętrza odpowiada SUV’om klasy średniej-wyższej, oba modele wyposażono w dużą liczbę schowków (prawie 25 l) i dużo przestrzeni na nogi w drugim rzędzie siedzeń; bagażnik o pojemności ponad 520 litrów; Sportback w standardzie wyposażony w elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika
- Promień zawracania: tylko 10,2 m (model z napędem na koła tylne), opcjonalny hak umożliwia holowanie przyczepy o wadze do 1,2 tony (model z napędem quattro)
- Audi Q4 e-tron z relingami, dopuszczalny bagaż na dachu: max. 75 kg
Stylistyka wewnętrzna i wnętrze
- Progresywny kokpit zwrócony w stronę kierowcy, podłoga bez tunelu środkowego, poczucie przestrzeni; centralna deska rozdzielcza z dźwignią zmiany biegów utrzymana w błyszczącej czerni
- Akcenty stylistyczne położone na panele i wstawki na desce rozdzielczej, na życzenie wstawka z innowacyjną tkaniną techniczną (dostępna krótko po wprowadzeniu na rynek)
- Kierownica nowej generacji z podświetlonymi powierzchniami dotykowymi umożliwiającymi przesuwanie i przewijanie; po raz pierwszy, na życzenie, koło kierownicy może być spłaszczone u góry i u dołu
Obsługa i wyświetlacz danych na szybie head-up display wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną (augmented reality)
- W pełni cyfrowa koncepcja obsługi i wyświetlaczy; 10,25-calowy wyświetlacz kierowcy w standardzie, Audi virtual cockpit w dwóch poziomach konfiguracji
- W standardzie wyświetlacz MMI touch display (10,1 cala), pod koniec roku dostępny będzie również opcjonalnie w wersji 11,6-calowej
- Pionierska innowacja: wyświetlacz danych na szybie head-up display wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną; symbole nawigacyjne unoszące się nad drogą ułatwiają prowadzenie po trasie, dynamiczne animacje systemów wspomagania kierowcy na obrazie rzeczywistym ułatwiają dostrzeżenie obiektów przy słabej widoczności
- Sterowanie głosowe przetwarzające zwroty z języka potocznego, opcjonalnie również z funkcją online
Infotainment i connectivity
- Trzy poziomy i różne moduły: MMI w standardzie, MMI plus i MMI pro na życzenie
- Nawigacja z funkcjami dodatkowymi MMI plus i MMI pro oraz usługi internetowe Audi connect, w tym planer trasy e-tron, wspomagający w czasie podróży wyznaczanie postojów na ładowanie
- Opcjonalny zestaw muzyczny premium wyprodukowany przez doświadczoną w tym zakresie firmę Sonos; Audi smartphone interface umożliwiający bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto
Nadwozie i aerodynamika
- Sztywne nadwozie dzięki zastosowaniu w konstrukcji dużej domieszki wyjątkowo mocnej stali; progi boczne w konstrukcji hybrydowej z wykorzystaniem aluminium; wysoki komfort akustyczny
- Wyrafinowana koncepcja aerodynamiczna: współczynnik oporu czołowego zaledwie 0,28 (0,26 w modelu Sportback)
- regulowane wloty powietrza chłodzącego i osłonięte płytami podwozie z trójwymiarowymi spojlerami kół
- Krawędź turbulentna na obudowie lusterka bocznego zapewnia optymalną aerodynamikę i aeroakustykę
Silniki elektryczne i elektryczny napęd quattro
- Trzy warianty napędu dla różnych grup klientów: wariant podstawowy (Q4 40) 150 kW (204 KM) i napęd na koła tylne; wariant pośredni (Q4 45 quattro) 195 kW (265 KM) z napędem na cztery koła quattro; wariant najwyższy (Q4 50 quattro) 220 kW (299 KM) napęd na cztery koła quattro; elektryczny silnik synchroniczny stale wzbudzany magnesami trwałymi (PSM)
- Elektryczny napęd na cztery koła z włączanym czasowo na żądanie silnikiem asynchronicznym (ASM) na kołach przednich; Q4 50 e-tron quattro (zużycie prądu w trybie mieszanym w kWh/100 km: 20,2 – 17,2 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0): przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w 6,2 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/godz.
- Koncepcja rekuperacji w trybie żeglowania zapewnia maksymalną wydajność; na życzenie trójstopniowa obsługa za pomocą manetek na kierownicy; rekuperacja działa również podczas hamowania hamulcem lub w położeniu dźwigni w pozycji B
Akumulator i zarządzanie temperaturą
- Pojemność akumulatora: 77 kWh netto (82 kWh brutto), 12 modułów
- Aktywne zarządzanie temperaturą akumulatora dzięki chłodzeniu zewnętrznemu przez płytę podłogową i obiegi chłodzenia, które można elastycznie ze sobą łączyć
- Na życzenie pompa ciepła wykorzystująca technikę CO2 do wydajnego zarządzania klimatyzacją we wnętrzu, szczególnie na dłuższych trasach
Zawieszenie
- Zbalansowany charakter; nisko położony środek ciężkości i równy rozkład obciążeń między osiami – komponenty napędu zainstalowano nisko i pośrodku
- Oś przednia w konstrukcji McPhersona, zawieszenie tylne to zaawansowana konstrukcja pięciowahaczowa
- Obręcze kół od 19 do 21 cali, niektóre w stylistyce aerodynamicznej; opony w mieszanych rozmiarach z nieco szerszymi oponami tylnymi zapewniającymi wysoką stabilność jazdy i sportowe doznania
- Opcjonalne zawieszenie sportowe (standard w S line), progresywny układ kierowniczy (standard w modelach quattro), system Audi drive select (standard w Sportback) oraz zawieszenie z regulacją stopnia tłumienia (opcja dostępna dla wszystkich modeli); ścisła współpraca między systemami kontroli
Systemy wsparcia kierowcy i wyposażenie
- Szeroka gama standardowych systemów wsparcia kierowcy, np. predyktywny asystent wydajności
- Inne systemy, m.in. adaptacyjny asystent jazdy i kamery 360° w kilku pakietach
Zrównoważony rozwój
- Zerowe emisje netto podczas produkcji w Zwickau, wykorzystanie ekologicznej elektryczności, nieuniknione emisje kompensowane są środkami ochrony klimatu z certyfikatem „Gold Standard” lub „Verified Carbon Standard”
- Obowiązkowa ocena zrównoważonego rozwoju u dostawców Audi gwarantuje przyjazne dla środowiska procesy produkcyjne i uczciwe warunki pracy
- Na życzenie tapicerka z dużą domieszką poliestru pochodzącego z recyklingu butelek plastikowych; 27 komponentów, takich jak wykładzina podłogi i dywaniki, zawiera materiały pochodzące z recyklingu
2023-06-21
Modele
Elektryczne, wydajne i naładowane emocjami: Najważniejsze fakty o Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron
Elektryczne, wydajne i naładowane emocjami: Najważniejsze fakty o Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron
Sidebar
Audi Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron: wszechstronne i uniwersalne modele, pełne – jak to zwykle bywa w Audi – rozwiązań niezbędnych w codziennym użytkowaniu. Lokalnie, oba nie emitują żadnych spalin. Oba robią wrażenie przestronnym wnętrzem i pionierskimi rozwiązaniami w zakresie obsługi, wyświetlaczy i systemów wsparcia kierowcy. Wyświetlacz danych na szybie head-up display wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną, łączy świat rzeczywisty z wirtualnym.
Bank prasowy
© 2025 Audi