Obrotowe ramię zmniejsza wagę kabla ładującego o około 60 procent. Dzięki temu klienci na wózkach inwalidzkich mogą trzymać złącze CCS w jednej ręce, a drugą poruszać wózkiem inwalidzkim. Uchwyt na złącze zaprojektowano tak, aby dodatkowo ułatwić obsługę dla osób niepełnosprawnych, a daszek zapobiega zamoczeniu złącza. Dzięki obrotowemu ramieniu, dostęp do wszystkich gniazd ładowania jest bezproblemowy, niezależnie od tego, w którym miejscu auta się znajdują – dzięki temu kierowca nie musi martwić się o ustawienie pojazdu. Automatyczne zwijanie kabla zapobiega potknięciom i blokowaniu drogi użytkownikom wózków inwalidzkich. Co więcej, kabel pozostaje suchy przez cały czas.
„We Frankfurcie mamy naprawdę dużo samochodów z napędem elektrycznym. Przekłada się to na większe zapotrzebowanie punktów ładowania. Centrum ładowania to nie tylko pożądana dodatkowa możliwość ładowania, ale także możliwość spędzenia tego czasu w sąsiednim budynku Klassikstadt” – mówi Stephanie Wüst, radna Frankfurtu, szefowa wydziału ds. gospodarczych, prawa i marketingu miejskiego. Szybkie ładowanie w centrach miast i wokół nich jest szczególnie ważne dla kierowców, którzy nie mogą ładować swoich samochodów w domu lub w pracy, zauważa Wüst.
Audi inwestuje w ładowanie w centrum miasta. „We Frankfurcie spodziewamy się około 5 tys. operacji ładowania rocznie” – mówi Nikolai Senst, który jest odpowiedzialny za zarządzanie wdrażaniem hubów ładowania Audi. „Przewidujemy, że odsetek powracających klientów będzie podobnie wysoki, jak w innych lokalizacjach”. W Norymberdze, gdzie od grudnia 2021 r. Audi obsługuje hub ładowania Audi z sześcioma punktami ładowania i salonem o powierzchni 200 metrów kwadratowych, wskaźnik zwrotu wynosi około 70 proc. Centrum jest dostępne dla kierowców wszystkich marek samochodów. Klienci Audi mogą zarezerwować miejsce do ładowania online za pośrednictwem aplikacji myAudi.
W centrum ładowania Audi wykorzystuje zużyte akumulatory ze zdemontowanych pojazdów testowych. Dzięki temu Audi może korzystać z dostępnego na miejscu przyłącza niskiego napięcia i nie musi instalować dodatkowego transformatora. Dzięki tymczasowej pojemności magazynowej dla czterech punktów ładowania dostępne jest łącznie około 1,05 megawatogodzin energii – wystarczająco dużo, aby naładować 60 pojazdów bez przerwy.
Łatwy dostęp dla wszystkich użytkowników
Po lewej i prawej stronie czterech punktów ładowania jest wystarczająco dużo miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Drzwi pojazdu mogą być w pełni otwarte przez cały czas. Ramię obrotowe przymocowane do górnego końca ściany bocznej umożliwia poprowadzenie kabla ładowania do każdego gniazda ładowania w pojeździe przy minimalnym wysiłku. Wtyczka ładowania jest przechowywana w uchwycie na wysokości bioder, do którego chowa się automatycznie. „Są to bardzo pomocne funkcje dla nas, osób poruszających się na wózkach inwalidzkich” – mówi klient Audi, Uwe Herrmann, który czasami musi szukać pomocy przy tankowaniu swojego samochodu benzynowego. „W centrum ładowania mogę ładować bez proszenia nieznajomych o pomoc”. Co więcej, wyświetlacze o regulowanej wysokości ułatwiają użytkownikom odczytywanie informacji o stanie i czasie trwania procesu ładowania w trakcie i po jego zakończeniu. Audi sprawdza również obiekty wokół centrum ładowania Audi pod kątem ewentualnych przeszkód.
„To sprawia, że hub ładowania Audi jest idealnym miejscem nie tylko dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wszyscy korzystają z koncepcji bez barier z obrotowym ramieniem, dużą przestrzenią między stacjami ładowania i wyświetlaczami o regulowanej wysokości” – mówi ambasador marki Audi Gerd Schönfelder, 16-krotny złoty medalista narciarstwa na Zimowych Igrzyskach Paraolimpijskich i 14-krotny mistrz świata. „Obrotowe ramię jest dla mnie dużym ułatwieniem”. Schönfelder jest osobą po amputacji ręki i jeździ modelem z serii Audi Q4 e-tron z fabrycznie zamontowanymi systemami wspomagania jazdy. W 2007 roku Audi stało się pierwszym producentem samochodów, który umieścił systemy wspomagające jazdę w swoim konfiguratorze. „Cały pakiet szybkiego ładowania, komfortu i wygody oraz ceny jest bardzo atrakcyjny” – dodaje Schönfelder.
Wirtualne porady i wsparcie
Po testach w Berlinie i Monachium rozwiązanie zostało po raz pierwszy zastosowane we Frankfurcie: specjalnie przeszkolony personel udziela wskazówek i pomocy za pośrednictwem kamery, a doradcy mogą zdalnie sprawdzić proces ładowania. Jeśli podczas uwierzytelniania pojawią się trudności, mogą na przykład wskazać opcję płatności kartą kredytową. Audi oferuje również pomoc w konfiguracji Plug & Charge. Dostęp do usługi można uzyskać za pośrednictwem infolinii. „To oferta, która została bardzo dobrze przyjęta podczas fazy testowej” – mówi Nikolai Senst.
Ładowanie w Audi bez barier
Cała infrastruktura ładowania Audi jest projektowana z myślą o osobach niepełnosprawnych. Ambasador marki Audi Gerd Schönfelder oraz kierowca Audi Uwe Herrmann mają jasne wyobrażenie o tym, jak powinno wyglądać ładowanie bez barier i przyjazne dla osób niepełnosprawnych modyfikacje pojazdów. Podczas gdy Schönfelder jeździł Audi Q4 e-tron przez ostatnie 18 miesięcy, Herrmann nadal jeździ Audi z silnikiem benzynowym i jest ciekawy doświadczeń Schönfeldera. Podczas otwarcia szóstego centrum ładowania Audi we Frankfurcie nad Menem obaj panowie spotkali się na pogawędkę.
Gerd Schönfelder: Publiczne stacje ładowania muszą być dostępne dla wszystkich kierowców samochodów elektrycznych, w tym dla osób niepełnosprawnych. Dzięki funkcjom bez barier, takim jak obrotowe ramię i wyświetlacz o regulowanej wysokości, hub ładowania Audi jest doskonałym miejscem dla osób niepełnosprawnych, takich jak my, do szybkiego ładowania samochodów w komfortowych warunkach. Moim zdaniem jednak wszyscy korzystają z koncepcji bez barier w tym punkcie ładowania.
Uwe Herrmann: Nadal jeżdżę samochodem z silnikiem benzynowym, ale przyszłość elektromobilności wygląda naprawdę dobrze. Również hub ładowania Audi wygląda obiecująco. Czasami muszę prosić o pomoc w zatankowaniu mojego obecnego Audi SQ5, gdy samochód znajduje się w niewygodnej pozycji. Ale to może się wkrótce zmienić dzięki elektrycznemu Audi w takim punkcie ładowania. Dla mnie ważne jest, aby drzwi samochodu otwierały się szeroko, a ja będę miał miejsce na przeniesienie wózka inwalidzkiego na siedzenie pasażera. Dlatego bardzo cenię sobie funkcję pamięci elektrycznej regulacji fotela, która automatycznie ustawia fotel kierowcy we właściwej pozycji. Z modelami Audi nigdy nie miałem żadnych problemów. Pochodzę z rodziny VW – mój wujek był kierowcą w Volkswagenie. Moim pierwszym modelem Audi było Audi 80 Avant, które dostałem w 1994 roku, a następnie kolejno A4, A3, A6, Q5, Q7, Q3 i A7. Modyfikacje, których potrzebowałem, zawsze działały idealnie. Kiedy zmieniałem samochód, w serwisie wyjmowali poszczególne elementy ze starego i montowali je w nowym.
Schönfelder: W Q4 e-tron systemy wspomagające jazdę są dostępne fabrycznie. Przesiadka z silnika benzynowego do modelu elektrycznego była dla mnie dużym wyzwaniem. Ale ostatecznie było to dla mnie ciekawe i nie żałowałem tego. To prawda, że przed dłuższymi podróżami trzeba trochę więcej planować. Przydatny jest tutaj planer tras e-tron, zwłaszcza w przypadku dojazdu do hubu ładowania Audi lub IONITY, gdzie mogę wygodnie naładować akumulator. Nie martwię się wtedy podczas jazdy, zwłaszcza że wyjeżdżam wcześniej ze względu na planowane postoje na ładowanie i docieram na miejsce zrelaksowany. W ten sposób prawie zawsze mam dodatkowy czas do wykorzystania. Gdy samochód się ładuje, mogę napić się kawy – i to z prawdziwego kubka. Pijąc kawę, pracuję na laptopie. Przejechałem tak już 50 tys. kilometrów. W moim nowym Q4 e-tron mogę nawet ładować z mocą do 175 kW, co jeszcze bardziej skraca czas ładowania na stacjach szybkiego ładowania.
Herrmann: Przestrzeń bagażowa jest dla mnie bardzo ważna. W końcu muszę wszędzie zabierać ze sobą wózek inwalidzki. Funkcje ułatwień dostępu w centrum ładowania Audi zdecydowanie ułatwiłyby mi życie. Kiedy dziś jadę na stację benzynową, szukam kogoś, kto pojedzie ze mną ze względu na moje potrzeby. Co więcej, dzięki modelowi elektrycznemu mógłbym ładować samochód w miejscu pracy. Myślę, że ważne jest, aby miasta i gminy, a także producenci i operatorzy wdrożyli nasze wymagania dotyczące dostępności.
Schönfelder: Zgadzam się. Tak jak Audi. Ładowanie w centrum ładowania Audi jest nie tylko szybkie, ale i wygodne. Już trzy razy byłem w centrum ładowania w Norymberdze, które ma salon o powierzchni 200 metrów kwadratowych. Dla mnie możliwość szybkiego i łatwego naładowania samochodu bez barier jest głównym argumentem przemawiającym za elektromobilnością. Podczas dłuższych podróży chcę korzystać z opcji HPC. Co więcej, usługa ładowania Audi oferuje wygodny sposób szybkiego i niedrogiego ładowania samochodu u różnych dostawców podczas podróży. Wystarczy wyciągnąć kartę i gotowe! Ale dla osób niepełnosprawnych nie tylko samo ładowanie musi być wygodne i dobrze zaprojektowane, ale także środowisko. Audi trzyma tutaj rękę na pulsie.
Centrum ładowania Audi we Frankfurcie: łatwo, szybko i bez barier
Centrum ładowania Audi we Frankfurcie: łatwo, szybko i bez barier
- Płynnie działające ramię obrotowe, wyświetlacze z regulacją wysokości i dużo miejsca między punktami ładowania sprawiają, że ładowanie jest łatwe dla wszystkich
- Oferta gastronomiczna i usługowa w partnerskim Klassikstadt Frankfurt
- Nowa usługa: doradcy zapewniają wirtualne wskazówki z centrum ładowania Audi w Norymberdze
Frankfurt, 06 marca 2024 r. Audi otwiera swój szósty punkt ładowania we Frankfurcie nad Menem. Przy Orber Straße kierowcy samochodów elektrycznych wszystkich marek mogą ładować swoje pojazdy z mocą do 320 kW za pomocą czterech stacji ładowania o wysokiej mocy (HPC). Podczas gdy samochód się ładuje, użytkownicy mogą przyjemnie spędzić czas w sąsiednim Klassikstadt Frankfurt, wyjątkowym miejscu w dawnej fabryce ze słynną kolekcją zabytkowych i nowoczesnych klasycznych samochodów. Ponadto, goście mogą skorzystać z oferty gastronomicznej w atrakcyjnym, komfortowym otoczeniu. Wszystkie stacje ładowania Audi są zaprojektowane tak, aby były wolne od barier: obrotowe ramię, wyświetlacze o regulowanej wysokości i duża przestrzeń do manewrowania – na przykład na wózku inwalidzkim – ułatwiają ładowanie wszystkim, w tym osobom niepełnosprawnym.