W ostatnich latach znacząco poprawiła się możliwość integrowania pożądanych opcji wzornictwa bezpośrednio z produkcją. Podczas gdy standardowa gama większości modeli Audi obejmuje do 11 odcieni lakieru, Audi exclusive oferuje klientom znacznie szerszą paletę dodatkowych kolorów, w tym zróżnicowane specjalne wykończenia Audi exclusive oraz standardowe odcienie z innych serii modelowych. Poszczególne rynki wykazują odmienne preferencje w zakresie lakierów spośród szerokiej gamy odcieni – od matowych po błyszczące.
Portfolio Audi exclusive obejmuje trzy główne obszary: pełną personalizację, wstępnie zdefiniowane pakiety stylistyczne i przeszyć oraz tzw. edycje. Klienci mogą wybierać spośród 8 głównych wykończeń wnętrza, uzupełnionych o trzy kolory akcentujące: niebieski Alaska, zielony Iguana oraz żółty Calendula. Mają one zjawiskową reprezentację na przykład w dwukolorowych pakietach oferowanych dla Audi e-tron GT. „Chcemy, aby każdy mógł stworzyć swoje Audi zgodnie z własnym, niepowtarzalnym charakterem” – powiedział Michael Binder z zespołu Audi exclusive ds. marketingu produktów. „Każdy z naszych klientów chce wyrazić swoim Audi samego siebie, bez wypowiadania ani jednego słowa. Bazując na połączeniach kolorów i materiałów oraz na naszym wieloletnim doświadczeniu, pomagamy im wyrazić własną osobowość i indywidualny styl właśnie za pomocą samochodu”.
Sukcesy i rozwój obsługi klienta
Od 2005 r. Audi exclusive prowadzi specjalne studia w Audi Forum zlokalizowanych w Neckarsulm i Ingolstadt. To centra doskonałości, w których klienci mogą liczyć na kompleksowe doradztwo oraz bezpośredni dostęp do szerokiej gamy oferowanych opcji designu. Zatrudnieni tam eksperci ds. produktu pomagają nabywcom z całego świata w realizacji ich preferencji i osobistej wizji. Studia pozwalają na żywo doświadczyć całego spektrum opcji personalizacji i uzgodnić rozwiązania „szyte na miarę” podczas osobistych spotkań.
Istotną innowacją było wprowadzenie w 2022 r. narzędzia wizualizacyjnego Audi exclusive customizer, które oferuje szczegółowe rendery 3D tysięcy kombinacji kolorów nadwozia i wnętrza, zapewniając klientom przedsmak praktycznie nieograniczonych możliwości personalizacji.
Miłośnicy samochodów znajdą w Audi exclusive odpowiednią gamę ekskluzywnych i limitowanych elementów wzornictwa dla modeli luksusowych i klasy średniej. Klienci Audi exclusive cenią sobie autonomię, luksus, wysokiej jakości materiały, precyzję oraz zrównoważony rozwój. Średnio jedno na pięć R8 dostarczonych przez Audi miało spersonalizowane wnętrze Audi exclusive, co czyni ten model najczęściej jak dotąd modernizowanym przez Audi exclusive.
Nowe Audi e-tron GT* jako platforma kreatywnych innowacji
Teraz, wraz z wprowadzeniem nowych modeli S e-tron GT*, RS e-tron GT* i RS e-tron GT performance*, Audi exclusive wyznacza standardy personalizacji także w segmencie samochodów elektrycznych. Jako jedyna linia modelowa Audi budowana w Böllinger Höfe, rodzina e-tron GT reprezentuje zakłady w Neckarsulm, a wariant performance odgrywa rolę sportowego okrętu flagowego w ofercie marki. Debiut nowego elektrycznego gran turismo stanowi okazję do wprowadzenia innowacyjnych opcji personalizacji Audi exclusive. Dzięki wyrafinowanej elegancji i zaawansowanej technologii elektryczne gran turismo reprezentuje idealną symbiozę wydajności oraz wysokiej technologii. Szeroka gama dostępnych wykończeń i materiałów sprawia, że Audi exclusive pozwala klientom zaprojektować swoje e-tron GT w taki sposób, aby ich egzemplarz był jedyny w swoim rodzaju.
Z okazji premiery: modele e-tron GT jako ekskluzywna edycja Audi exclusive
Wszystkie trzy warianty nowego wydania linii modelowej Audi e-tron GT są dostępne w sprzedaży w Ameryce Północnej, Europie i na innych rynkach w ramach limitowanej edycji Audi exclusive, która powstanie w liczbie jedynie 299 sztuk. Ponieważ kreatywne umysły z zespołu projektowego Audi znajdują inspirację niemal wszędzie, nic dziwnego, że nowe światy kolorów w ofercie odwołują się do natury i jej nieustannych zmian. Podobnie jak designerska rzeźba, nowe Audi e-tron GT z każdej perspektywy ma wyglądać ekscytująco i świeżo. Projektant ds. kolorystyki i wykończeń Christopher Kroener zainspirował się subtelnością, jaka towarzyszy naturze przy zmianach temperatury i światła w ciągu dnia. „Nasz dobór kolorów nie był podyktowany konkretnym odcieniem, lecz raczej emocjonalnym podejściem do możliwości odtworzenia ulotnego momentu z rytmu natury” – wyjaśnił Kroener.
Kolor szary Mint, zainspirowany poranną rosą, przywołuje orzeźwiające uczucie spaceru o brzasku, podczas gdy fioletowy Mora ucieleśnia stylowy kontrast, który odzwierciedla silną, nowoczesną estetykę.
Nowe światy kolorystyczne robią imponujące wrażenie – dzięki połączeniu kreatywności, talentu do identyfikacji trendów i rozległej wiedzy technicznej oraz najnowszych materiałów.
Elementy zewnętrzne w kolorze szary Arabica i matowym odcieniu złoty Neodymium
Jedną z charakterystycznych cech specjalnej serii są wyraziste wykończenia nadwozia w kolorze szary Arabica. Za inspirację posłużył tu ceniony, popularny odcień szary Daytona z efektem perłowym. Szary Arabica to uniwersalny kolor o szlachetnym charakterze. Oglądany w cieniu wydaje się ciemny, ale w świetle nabiera złotego odcienia – i właśnie ta mieszanka brązu, złota oraz szarości definiuje jego wyjątkową naturę. Połysk przypomina palone ziarna kawy, nabierając głębi i wyrafinowania w zależności od oświetlenia.
Progresywny wygląd felg edycji Audi exclusive, bazujący na nowym 6-ramiennym wzorze RS, jest po raz pierwszy dostępny z wielokolorowym lakierowaniem: czarnym, złotym Neodymium (mat) oraz polerowanym srebrnym. Taki projekt nawiązuje do śmiałego odcienia wykończenia kolorem szary Arabica i winduje design nadwozia do perfekcji. Metalizowany Neodymium akcentuje sportową elegancję i ekskluzywność samochodu. „Przyjąłem nowe podejście do wyglądu różnych wzorów odręczy, celowo decydując się na nieużywanie ciemnego aluminium. Zamiast tego zdecydowałem się na cieplejszą odmianę, która odzwierciedla złote niuanse w kolorze szary Arabica” – powiedział projektant felg Andreas Valencia Pollex. „Obręcze mogą harmonijnie uzupełniać lub radykalnie zmieniać ogólny wygląd samochodu, tak jak wybór butów może dopełnić cały strój”. W trakcie prac nad projektem kolorystyka felg ewoluowała od srebrnego przez czarny i brązowy aż do ostatecznej wersji z jasnozłotym wykończeniem. Poszukiwanie efektu skoncentrowanego na wyrazistej elegancji zaowocowało zintensyfikowaniem wykorzystania matowego koloru złoty Neodymium. Ten niezwykły odcień felg po raz pierwszy pojawił się w RS 6 Avant performance*.
Wnętrze: dodatki w kolorach szary Mint i fioletowy Mora
Projekt kolorystyczny sprawia, że pozbawione skórzanych wykończeń wnętrze przywodzi na myśl kabinę czteromiejscowego samochodu, choć legalnie może tu podróżować pięć osób. Środkowe panele siedzeń, elementy na wysokości ramion i boczki utrzymano w odcieniu szary Mint, który kontrastuje z sekcjami w kolorze fioletowy Mora. To pierwszy raz, kiedy Audi exclusive użyło tych nowych odcieni. Kolejną nowość i szczególny akcent stanowią dekoracyjne intarsje na desce rozdzielczej wykonane z drewna eukaliptusowego wykończonego w kolorze antracytowym (jako dodatek do wariantów z włókien węglowych). Eukaliptus słynie ze swojego charakterystycznego wyglądu, za który odpowiada gęste usłojenie z jasnymi i ciemnymi pofalowaniami. Charakterystyczne fotele sportowe plus zapewniają maksymalny komfort podróżowania. Opcjonalnie są one dostępne z funkcjami wentylacji i masażu (jedną z nich lub w komplecie). Siedzenia pokrywa połączenie tkaniny Cascade, mikrofibry Dinamica i sztucznej skóry Mono.pur 550 ze specjalnymi przeszyciami inspirowanymi wodospadem. Wnętrze dopełniają starannie dobrane detale, takie jak wstawki w drzwiach z mikrofibry Dinamica w kolorze szarym Mint, wzbogacone ekskluzywnymi emblematami Audi, a także dopasowane kolorystycznie maskownice głośników, pasy bezpieczeństwa, kierownica i dywaniki podłogowe.
Wirtualne środowiska
W ramach edycji Audi exclusive marka spod znaku czterech pierścieni oferuje również personalizację w cyfrowym świecie. Zamiast wytłoczonego emblematu z numerem danego egzemplarza wskazuje go ekran MMI. Cyfrowe wrażenia wzbogaca specyficzna dla danej edycji tapeta z dopasowanym kolorystycznie oświetleniem ambiente. Wszystkie poprzednie projekty MMI pozostają dostępne i mogą być swobodnie wybierane przez klientów.
Indywidualna personalizacja nowego Audi e-tron GT
Ponadto Audi exclusive oferuje inne pakiety, które za sprawą kontrastujących kolorów pozwalają wyrazić osobowość klienta. Szczególnie godny uwagi jest dwubarwny pakiet stylistyczny Audi exclusive, łączący fascynującą charyzmę i zróżnicowaną kolorystykę. Zainteresowani klienci mogą wybierać spośród predefiniowanych wnętrz w czterech odcieniach (niebieski Alaska, żółty Calendula, zielony Iguana lub czerwony Crimson), każdy w połączeniu z czernią. Kontrastujące przeszycia, ekskluzywne skórzane akcenty na elementach wykończenia i obramowanie otworów wentylacyjnych są kolorystycznie dopasowane do wybranego pakietu.
Kolejny pakiet stylistyczny definiuje ponadczasowy, elegancki charakter. Najwyższa jakość szlachetnej skóry nappa w kolorze Cognac, ozdobionej przeszyciami w subtelnie kontrastującym odcieniu szary Jet, nadaje wnętrzu sportowy wygląd i stanowi stylową przeciwwagę dla pozostałych pakietów o żywszej kolorystyce.
Aby uzyskać jeszcze większy ładunek indywidualizmu, Audi exclusive pozwala klientom na wybór kolorów przeszyć różnych elementów kabiny w połączeniu z czarną skórą. Wszystkie pakiety łączy dbałość o szczegóły, maksymalna precyzja wykonania i najwyższa jakość materiałów. Cel: nadać wnętrzu prawdziwie osobisty wygląd.
Pakiety te, wstępnie zdefiniowane przez ekspertów Audi ds. wzornictwa, będą rozbudowywane w cyklu życia produktu. Kolejnym atutem jest swobodna personalizacja, która pozwala klientom Audi exclusive wyrazić swój osobisty styl w wyglądzie licznych elementów kabiny. Od czasu wprowadzenia na rynek Audi e-tron GT opcje personalizacji wnętrza cieszą się dużym zainteresowaniem. Najczęściej modernizowanym komponentem jest kierownica, na którą przypada 30% zamówień związanych z personalizacją, a następne są dywaniki podłogowe, z udziałem 22%. Wstępnie zdefiniowane pakiety stylistyczne stanowiły 16% przypadków – to znaczna część całkowitej oferty Audi exclusive.
W przyszłości kreatywnym umysłom projektantów Audi nie grozi niedobór pomysłów. Obecne osiągnięcia w dziedzinie cyfryzacji pozwalają nakreślić scenariusz, w którym tradycyjne elementy designu będą coraz częściej łączyć się z wirtualnymi instrumentami. Otwiera to nowe wymiary spersonalizowanych doświadczeń i zwiększa potencjał oferty. Audi e-tron GT oraz Audi exclusive reprezentują harmonijne połączenie progresywnej personalizacji z nowoczesną elektromobilnością.
* Zbiorcze wartości zużycia paliwa / energii elektrycznej i emisji wszystkich wymienionych modeli dostępnych na rynku niemieckim zamieszczono na liście znajdującej się na końcu tego tekstu.
Wartości zużycia paliwa / energii elektrycznej i emisji modeli wymienionych powyżej:
Audi S e-tron GT
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 18,0–19,7 kWh/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km
Audi RS e-tron GT
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 18,4–21,1 kWh/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km
Audi RS e-tron GT performance
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 18,7–20,8 kWh/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km
Audi RS6 Avant
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,1–12,7 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 276–289 g/km
Audi RS6 Avant performance
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,2–12,7 l/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 276–289 g/km
2024-09-17
Modele
Wyjątkowość w 299 kopiach: Audi exclusive sprawia, że Audi e-tron GT jest bardziej osobiste niż kiedykolwiek
Wyjątkowość w 299 kopiach: Audi exclusive sprawia, że Audi e-tron GT jest bardziej osobiste niż kiedykolwiek
Sidebar
- Z okazji rynkowej premiery elektryczne gran turismo będzie oferowane także jako ściśle limitowana edycja Audi exclusive
- Program indywidualizacji Audi exclusive wyznacza standardy personalizacji samochodów premium od 1995 r.
- Studia w Audi Forum w Ingolstadt i Neckarsulm udzielają klientom porad, które pomagają im w realizacji własnej wizji wymarzonego modelu
Ingolstadt, 17 września 2024 r. Samochód jest niekwestionowanym wyrazem własnej osobowości – oto filozofia Audi exclusive, zgodnie z którą już od 1995 r. marka spod znaku czterech pierścieni wyznacza standardy personalizacji samochodów premium. Za wczesny przykład tego pionierskiego ducha mogą służyć pakiety biurowe dla pierwszej generacji Audi A8, które obejmowały lodówkę, barek, odtwarzacz VHS, monitor, składany stolik oraz elektrycznie sterowane rolety.
Bank prasowy
© 2024 Audi