Nowe modele hybrydowe typu plug-in oferują jeszcze większą elastyczność i wydajność, łącząc korzyści wynikające z jazdy elektrycznej z zaletami silnika spalinowego. Klienci mogą wybierać między nadwoziem Avant i Limousine – oba modele charakteryzują się długim rozstawem osi, wydłużoną maską silnika i szerokim rozstawem kół, co zapewnia dynamiczny i wyrazisty wygląd.
Atrakcyjne ceny dla polskich klientów
Polski cennik nowego Audi A6 z napędem hybrydowym plug-in obejmuje cztery warianty:
Nowe modele e-hybrid można już zamawiać w Polsce, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem tego roku.
Pakiety wyposażenia dopasowane do indywidualnych potrzeb
Dla klientów zainteresowanych indywidualizacją swojego pojazdu, Audi przygotowało atrakcyjne pakiety wyposażenia, w tym między innymi:
Dla wersji o mocy 270 kW (367 KM) dostępne są dodatkowe, ekskluzywne pakiety, między innymi:
Imponujące osiągi, oszczędna eksploatacja
Nowe Audi A6 e-hybrid napędzane jest silnikiem 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM) i silnikiem elektrycznym o mocy do 105 kW (143 KM). W wersjach o mocy systemowej 270 kW (367 KM) i momencie obrotowym 500 Nm, zarówno Avant jak i Limousine przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. Warianty o mocy 220 kW (299 KM) i momencie obrotowym 450 Nm osiągają pierwszą "setkę" w 6,0 sekundy. Wszystkie wersje mogą rozwinąć prędkość maksymalną 250 km/h.
Dzięki akumulatorowi o pojemności 25,9 kWh (netto 20,7 kWh), zarówno Avant, jak i Limousine mogą przejechać nawet do 111 km (cykl WLTP EAR City). Szczegółowe informacje na temat zasięgu samochodu na samym napędzie elektrycznym znaleźć można na stronie internetowej audi.pl. Maksymalna moc ładowania AC wynosi 11 kW, co pozwala naładować akumulator od 0 do 100 proc. w zaledwie 2,5 godziny.
Innowacyjna technologia zwiększająca wydajność
System zarządzania hybrydowego automatycznie wybiera optymalną strategię działania. Do dyspozycji są dwa tryby pracy: EV i hybrid. W trybie EV modele hybrydowe działają wyłącznie na napędzie elektrycznym, osiągając prędkość do 140 km/h. W trybie hybrydowym system utrzymuje określony poziom naładowania, aby zachować energię elektryczną do późniejszego wykorzystania.
Wydajność rekuperacji została znacznie zwiększona. Stopień rekuperacji w trybie jazdy elektrycznej można regulować na trzech różnych poziomach za pomocą łopatek przy kierownicy. Nowe A6 e-hybrid pracuje na napędzie elektrycznym tak długo, jak to możliwe, aby w pełni wykorzystać dostępny ładunek akumulatora. Pojazd automatycznie odzyskuje energię na podstawie danych trasy zapisanych w systemie nawigacji.
Sportowy charakter i doskonały komfort
Standardowa skrętna oś tylna zwiększa zwrotność przy niskich prędkościach i zapewnia jeszcze większą stabilność przy wyższych prędkościach. Umożliwia skręcanie tylnych kół do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do przednich kół przy prędkościach do około 60 km/h, zmniejszając promień skrętu.
Warianty z mocą systemową 270 kW (367 KM) wyposażone są standardowo w pakiet zewnętrzny S line, sportowe zawieszenie, 19-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe. Sportowe zawieszenie obniża samochód o 20 milimetrów w stosunku do standardowego. We wnętrzu znajdują się fotele sportowe z wyraźnymi podparciami bocznymi oraz skórzana, trójramienna sportowa kierownica.
Wszystkie modele e-hybrid standardowo wyposażone są w trzystrefową automatyczną klimatyzację, a izolacja akustyczna została poprawiona o 30 procent w porównaniu z poprzednim modelem, zapewniając jeszcze cichszą i bardziej komfortową jazdę.
Przewód do ładowania (wtyczka typu 2) do wygodnego ładowania w domu i w podróży jest dołączony w standardzie. Usługa ładowania Audi charging zapewnia na życzenie dostęp do licznych punktów ładowania AC w 29 krajach europejskich.