Tradycja
Tradycja

Pełna spektakularnych wydarzeń i często zmienna historia Audi AG, rozpoczęła się jeszcze w XIX wieku. W tym dziale znajdziesz wiele informacji dotyczących osobowości związanych z ponad stuletnią historią firmy, dotyczących rozwoju i fascynującej ewolucji poszczególnych modeli, wyścigów samochodowych oraz kamieni milowych w produkcji samochodów i silników.
Komunikaty prasowe
-
Sportowy, piękny i innowacyjny: NSU/Wankel Spider
We wczesnych latach pięćdziesiątych NSU pracowało nad absolutnie bezprecedensową koncepcją silnika. Pracami kierował Felix Wankel. Urodzony w Lahr w Badenii w 1902 roku inżynier, rozpoczął swoją karierę zawodową od stażu jako urzędnik w wydawnictwie. Początkowo samouk, Wankel pod koniec lat... -
Podróż nad Nil: NSU Ramses
Od kraju rolniczego, do państwa z własnym przemysłem motoryzacyjnym. We wczesnych latach sześćdziesiątych Egipt realizował ambitne cele gospodarcze. W ramach planu rozwoju, socjalistyczne państwo chciało zwiększyć dobrobyt i zmniejszyć swoją zależność od innych krajów. Liczne dobra konsumpcyjne,... -
Włoski styl „made in Neckarsulm”: NSU Lambretta
W roku 1950 zakład w Neckarsulm doświadczył fali zwolnień. Związane to było z wygaśnięciem w połowie tego roku umowy na naprawę pojazdów dla armii amerykańskiej stacjonującej w Niemczech. Kierownictwo NSU rozpoczęło desperackie poszukiwania sposobów na wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładu. Na... -
Projekt praktykantów z Audi Neckarsulm: NSU Prinz z napędem e-tron
„Chcieliśmy zbudować samochód, który nie tylko byłby szybki i fajnie wyglądał, ale także taki, który uhonorowałby 150. rocznicę powstania tej fabryki” - mówi Dean Scheuffler, praktykant mechaniki samochodowej w Audi Neckarsulm. Idealna baza do projektu: NSU Prinz 4 zbudowany w 1971... -
Pudełkowaty: NSU „Uruguay”
Pudełkowaty, jakby narysowany od linijki. NSU Uruguay w żaden sposób nie pasuje do języka projektowania samochodów marki NSU z końca lat 60-tych. Oto jak doszło do jego powstania: Importer NSU w Urugwaju, firma Quintanar, rozpoczęła produkcję i sprzedaż tego kombi w 1968 roku, zasadniczo na... -
„Już nie biegaj, kup sobie Quickly!”: NSU Quickly
Październik 1953: We Frankfurcie nad Menem odbywa się Międzynarodowa Wystawa Rowerów i Motocykli (IFMA). Po zniszczeniach II wojny światowej gospodarka Niemiec rozwija się dynamicznie, a w ślad za tym coraz więcej ludzi stać na zakup własnego, choć niewielkiego pojazdu. Zgodnie z tym trendem, NSU... -
Audi Tradition przedstawia: trylogia Le Mans
W niedzielę 21 maja, w ramach Międzynarodowego Dnia Muzeów, Audi museum mobile zaprezentuje całą gamę samochodów wyścigowych – uczestników wyścigu Le Mans. Wśród nich jest kilku zwycięzców: na przykład Audi R10 TDI z roku 2006 - pierwszy samochód wyścigowy z silnikiem Diesla, który odniósł... -
Ponadczasowa ikona designu: Audi TT kończy 25 lat
W połowie lat 90. luksusowy model Audi A8 wyniósł markę Audi na wyższą pozycję i stopniowo doprowadził do zmiany nazw serii modeli: Audi 80 stało się Audi A4, a Audi 100 zostało nazwane Audi A6. Wprowadzone w 1994 roku Audi A4 było pierwszym modelem, który pokazywał nowy język projektowania Audi.... -
Futurystyczne, aerodynamiczne, stylowe: NSU Ro 80
Marka wypuszczająca na rynek nowy samochód, prawie zawsze jest skłonna wierzyć, że jest on „najpiękniejszy, najszybszy, najbardziej ekonomiczny, najnowocześniejszy - krótko mówiąc, samochód idealny.” Tymi słowami NSU Motorenwerke AG ogłosiło swój nowy model w przededniu IAA w 1967... -
NSU Prinz: „Jedź Prinz’em i poczuj się jak król!”
W latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku niemiecka gospodarka odbudowała się po zniszczeniach II wojny światowej i nabrała rozpędu. Rosły dochody obywateli i coraz więcej ludzi mogło sobie pozwolić na samochód. NSU chciało również rozpocząć produkcję aut, jednak przejście z dwóch na cztery koła...