Modele
Modele
Dzisiejsze Audi jest mocno przywiązane do tradycji obejmującej ponad sto lat konstruowania i wytwarzania pojazdów. Ekscytująca podróż w czasie rozpoczyna się jeszcze w XIX wieku. Kilka marek wywodzących się z Saksonii: Audi i Horch z Zwickau, Wanderer z Chemnitz i DKW z Zschopau, odegrało kluczową rolę w rozwoju motoryzacji w Niemczech. Te cztery marki, w roku 1932 połączyły się w jeden organizm – Auto Union AG. Znakiem nowej firmy stały się cztery pierścienie.
Komunikaty prasowe
-
Audi 50: pierwszy mały niemiecki samochód obchodzi swoje pięćdziesiąte urodziny
Nowe Audi 50 miało być nowoczesne i wszechstronne, a jego zadaniem - uzupełnienie gamy modeli Audi 80 i Audi 100. Już w 1970 r. inżynierowie z Audi NSU Auto Union AG rozpoczęli prace nad projektem, któremu przewodził CTO Ludwig Kraus. Szukali oni następcy solidnego małego samochodu NSU, który... -
Avant: połączenie funkcjonalności z luksusem i osiągami
Historia tych modeli rozpoczęła się w 1977 r., gdy zadebiutowało pierwsze Audi 100 Avant. Była to pierwsza podejście marki do połączenia funkcjonalnego nadwozia kombi z luksusowym charakterem Audi. Dzięki temu model oferował znacznie więcej miejsca dla pasażerów niż sedan i zdecydowanie bardziej... -
Audi: Świąteczne quattro Rallye S1
Rajdowa Grupa B była wyjątkowa. Miała ona wprowadzić rajdy samochodowe na zupełnie inny poziom prędkości i technologiczny, zbliżony do osiągów ówczesnych bolidów Formuły 1. Auta biorące udział w tej klasie miały ponad 300 koni mechanicznych i napęd na cztery koła. Była to doskonała okazja dla... -
Seria Q: komfort i elegancja w formie SUV-a
Nowe Q8: Największy Q w najlepszej formie
Audi Q8, który zadebiutował w 2018 roku, jest największym modelem marki. Jego znakiem szczególnym jest opadający dach, który nadaje mu dynamiczną sylwetkę coupé. Z tego względu, mimo swoich rozmiarów, Q8 wygląda bardzo dynamicznie i... -
Sportowy, piękny i innowacyjny: NSU/Wankel Spider
We wczesnych latach pięćdziesiątych NSU pracowało nad absolutnie bezprecedensową koncepcją silnika. Pracami kierował Felix Wankel. Urodzony w Lahr w Badenii w 1902 roku inżynier, rozpoczął swoją karierę zawodową od stażu jako urzędnik w wydawnictwie. Początkowo samouk, Wankel pod koniec lat... -
Podróż nad Nil: NSU Ramses
Od kraju rolniczego, do państwa z własnym przemysłem motoryzacyjnym. We wczesnych latach sześćdziesiątych Egipt realizował ambitne cele gospodarcze. W ramach planu rozwoju, socjalistyczne państwo chciało zwiększyć dobrobyt i zmniejszyć swoją zależność od innych krajów. Liczne dobra konsumpcyjne,... -
Włoski styl „made in Neckarsulm”: NSU Lambretta
W roku 1950 zakład w Neckarsulm doświadczył fali zwolnień. Związane to było z wygaśnięciem w połowie tego roku umowy na naprawę pojazdów dla armii amerykańskiej stacjonującej w Niemczech. Kierownictwo NSU rozpoczęło desperackie poszukiwania sposobów na wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładu. Na... -
Projekt praktykantów z Audi Neckarsulm: NSU Prinz z napędem e-tron
„Chcieliśmy zbudować samochód, który nie tylko byłby szybki i fajnie wyglądał, ale także taki, który uhonorowałby 150. rocznicę powstania tej fabryki” - mówi Dean Scheuffler, praktykant mechaniki samochodowej w Audi Neckarsulm. Idealna baza do projektu: NSU Prinz 4 zbudowany w 1971... -
Pudełkowaty: NSU „Uruguay”
Pudełkowaty, jakby narysowany od linijki. NSU Uruguay w żaden sposób nie pasuje do języka projektowania samochodów marki NSU z końca lat 60-tych. Oto jak doszło do jego powstania: Importer NSU w Urugwaju, firma Quintanar, rozpoczęła produkcję i sprzedaż tego kombi w 1968 roku, zasadniczo na... -
„Już nie biegaj, kup sobie Quickly!”: NSU Quickly
Październik 1953: We Frankfurcie nad Menem odbywa się Międzynarodowa Wystawa Rowerów i Motocykli (IFMA). Po zniszczeniach II wojny światowej gospodarka Niemiec rozwija się dynamicznie, a w ślad za tym coraz więcej ludzi stać na zakup własnego, choć niewielkiego pojazdu. Zgodnie z tym trendem, NSU...