Wyszukiwanie tekstowe / Wyszukiwanie Audi MMI
Wyszukiwanie Audi MMI jest dostępne dla wszystkich menu podstawowych i podobnie jak wyszukiwarka internetowa bazuje na zasadzie wprowadzania dowolnego tekstu. Zazwyczaj podpowiada daną frazę już po wprowadzeniu kilku liter, uwzględniając przy tym lokalizację samochodu. Przykład: szukając restauracji, wystarczy podać tylko nazwę lokalu i pierwsze litery nazwy miasta, a już pojawiają się na liście wyników informacje z całej Europy wraz z adresem. Wyszukiwanie tytułów utworów muzycznych, albumów i stacji radiowych również przebiega w ten sposób.
MMI touch
W najbardziej rozbudowanej wersji systemów infotainment, nawigacji MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch, 8,3-calowym monitorem i regulatorem obrotowo-przyciskowym, na powierzchni regulatora umieszczono panel dotykowy. Służy on do wprowadzania znaków oraz przetwarza złożone gesty palcami. Kierowca może w ten sposób np. powiększać i pomniejszać mapy. Obok terminala zamontowano stałe przyciski służące do sterowania najważniejszymi podstawowymi menu (nawigacja/mapa, telefon, radio i media), ogólny przycisk menu, przycisk do cofania się w menu i osiem przycisków do swobodnego programowania ulubionych funkcji (w zależności od wybranego modelu). Dwa kolejne przyciski po lewej i po prawej stronie regulatora, dają dostęp do menu funkcji i opcji. Przykład: w menu radia, kierowca może wybrać częstotliwość danej stacji radiowej, a w menu mapy wywołać informacje drogowe. Dzięki funkcjom i opcjom, kierowca może udać się w kierunku zaprogramowanego celu nawigacji, zażądać pokazania miejsc parkingowych w pobliżu lub zapisać cel w zakładce „Ulubione”.
W niektórych modelach (Audi Q7, Audi Q5 z przekładnią automatyczną), na pokładzie montuje się większy touchpad MMI all-in-touch. Po każdym dokonanym wyborze, następuje akustyczna i haptyczna reakcja zwrotna na powierzchni touchpada.
MMI touch response
Dzięki systemowi MMI touch response, wiele funkcji obsługi pojazdu realizowanych jest bez regulatora obrotowo-przyciskowego i touchpada, których w nowej koncepcji obsługi po prostu nie ma. Konsola tunelu środkowego i panel obsługi są w ten sposób wolne od przycisków i przełączników. Sercem tej koncepcji obsługi jest ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala o idealnie czarnej powierzchni. Gdy ekran jest wyłączony, zlewa się w jedną całość z czarną, błyszczącą powierzchnią tablicy rozdzielczej. Po uruchomieniu systemu, na ekranie pojawia się interfejs użytkownika o bardzo zwięzłej, minimalistycznej grafice. Lekko zakrzywiony wyświetlacz TFT o rozdzielczości 1540 x 720 pikseli prezentuje obrazy o dużej ostrości i o wysokim kontraście, nawet gdy patrzy się na niego pod kątem. Z poziomu MMI touch response steruje się nawigacją, mediami i funkcjami pojazdu. Kierowca ma na nim możliwość klikania, przesuwania, powiększania oraz przewijania obrazów i list. Struktura menu jest intuicyjna i płaska, niczym struktura współczesnego smartfona. Menu posiada również funkcję wyszukiwania. Rozmieszczenie ikon w menu głównym i na pasku bezpośredniego dostępu może być konfigurowane indywidualnie.
Tym, co decyduje o przewadze technicznej MMI touch response, jest funkcja haptycznej reakcji zwrotnej. Gdy palec dotyka ekranu wyświetlacza, nie oznacza to automatycznego uruchomienia wybranej funkcji. By to nastąpiło, kierowca musi funkcję przytrzymać, przyciskając ikonę na dłużej. Mechaniczny ruch, który poczuje wtedy pod palcem, a będący potwierdzeniem wyboru, powstaje na skutek działania impulsu elektromagnetycznego, który porusza montowany na sprężynie ekran. Delikatne przesunięcie ma rząd grubości ludzkiego włosa. Równocześnie przez mały głośnik słychać kliknięcie. Audi otworzyło w ten sposób nowy rozdział w zakresie doznań użytkownika.
Drugi wyświetlacz, zamontowany na konsoli tunelu środkowego, służy do obsługi klimatyzacji i innych funkcji komfortowych. Kierowca może na nim ustalić i zachować preferowane ustawienia. Ekran ma przekątną 8,6 cala i rozdzielczość 1280 x 660 pikseli. Jego obsługa jest bardzo komfortowa, ponieważ w tym czasie nadgarstek kierowcy swobodnie spoczywa na dźwigni zmiany biegów skrzyni tiptronic. Można na nim również wprowadzać tekst. Następuje to albo za pośrednictwem klawiatury pojawiającej się na ekranie gdy samochód stoi lub za pomocą innowacyjnego systemu rozpoznawania pisma odręcznego, potrafiącego rozpoznać całe słowa wprowadzane w formie pisma odręcznego lub pojedynczych liter. Wprowadzeniu każdej rozpoznanej litery towarzyszy akustyczna reakcja zwrotna, dzięki której kierowca nie musi ciągle sprawdzać poprawności działania i może skupić wzrok na drodze.
Powierzchnie obu wyświetlaczy pokryte są powłoką zapobiegającą długotrwałemu pozostawianiu na nich odcisków palców. Odciski te można szybko i łatwo zmazać. Dodatkowo nałożono na nie powłokę antyodblaskową, załamującą padające tu promienie światła. Powłoka ta „rozmywa” padające światło, redukując jego interferencję. Zewnętrzna powierzchnia ekranów to szkło hartowane, takie samo jak szkło Gorilla montowane na wielu smartfonach. Jest ono bardzo wytrzymałe i odporne na zarysowania.
Sterowanie naturalnym głosem
Sterowanie naturalnym głosem rozpoznaje wiele zwrotów z języka codziennego. Aby zadzwonić do osoby z listy kontaktów w telefonie, wystarczają teraz takie polecenia jak: „Chcę zadzwonić do Piotra Nowaka”. Nawigacja reaguje również na polecenia wydawane językiem potocznym, np. „Gdzie mogę zatankować?”, „Gdzie jest najbliższa włoska restauracja?”. Sterowanie to, które umożliwia również dyktowanie SMS-ów, dostępne jest nie tylko w wersji online, ale także w menu radia i mediów. Aktywacja i obsługa funkcji odbywa się przez włączenie przycisku dialogowego na kierownicy.
Panel sterowania z tylnego siedzenia (Rear Seat Remote)
Audi zaprojektowało kompaktowy panel sterowania dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Panel ten ma mniej więcej wielkość smartfona. Jego dotykowy ekran może być wykorzystywany do kontrolowania wielu funkcji samochodu, m.in. klimatyzacji, ustawień siedzeń, oświetlenia czy multimediów – od świateł do czytania HD Martix, przez ustawienia masażu stóp, aż po sterowanie żaluzją tylnego okna i muzyką. Gdy na pokładzie samochodu znajduje się Audi phone box, panel sterowania z tyłu ma też funkcję telefonu komórkowego. W jego skład wchodzą również mikrofon i mały głośnik. Dodatkowo, z poziomu panelu kontrolować można również funkcje tabletu Audi, co jest wyjątkowo przydatne, gdy tablet zamontowany jest na zagłówku przedniego fotela. Komunikacja pokładowa działa w zupełnie nowym paśmie Wi-Fi 5 GHz.
Panel sterowania dla pasażerów tylnej kanapy to 5,7-calowy, dotykowy ekran OLED z rozdzielczością full HD (1920 x 1080 pikseli). Jego aluminiowa obudowa to przykład najwyższej jakości Audi, a rozwiązania techniczne zaprojektowano by były odporne na najwyższe temperatury mogące występować wewnątrz samochodu. W modelu Audi A8 (D5) w wersji czteroosobowej, panel wpina się i jest ładowany za pośrednictwem specjalnego miejsca na tunelu środkowym, natomiast w wersji pięcioosobowej na środkowym podłokietniku. Bateria wytrzymuje nawet sześć godzin, w przypadku gdy panel wykorzystywany jest jako telefon. W zależności od specyfikacji wyposażenia miejsc na tylnej kanapie, panel jest elementem wyposażenia standardowego lub opcjonalnego.
2017-10-06
Technika
Obsługa
Obsługa
Sidebar
Przyciski, regulatory, touchpad, sterowanie głosem i inteligentne funkcje wyszukiwania – w Audi jest wiele możliwości obsługi. Ich cel jest jednak jeden: intuicyjne i ergonomiczne prowadzenie kierowcy przez zaawansowany system infotainment.
Bank prasowy
© 2024 Audi