Technologia jutra ze składników wczoraj: Audi A6 e-tron definiuje nową erę recyklingu Poznań, 17 lutego 2025 r. Audi wyznacza nowe standardy w wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu. W nowym A6 e-tron zastosowano przełomowe rozwiązania, które pozwalają na szersze wykorzystanie materiałów z odzysku – od elementów konstrukcyjnych po wykończeniowe. Ta kompleksowa strategia obejmuje również rewolucyjne zmiany w procesach produkcyjnych, gdzie firma wdraża innowacyjne technologie pozwalające na ponowne wykorzystanie surowców i minimalizację wpływu na środowisko.
Wydajny, kompaktowy i inteligentny: akumulator wysokonapięciowy dla platformy PPEIngolstadt, 18 kwietnia 2024 r. Seria Q6 e-tron, zbudowana w Ingolstadt, jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem produkowanym na dużą skalę w niemieckim zakładzie Audi. Jednocześnie marka rozwija nowe technologie w swojej siedzibie firmy poprzez montaż nowego akumulatora wysokonapięciowego (HV) dla platformy Premium Platform Electric (PPE). Dzięki nowemu sposobowi montażu akumulatorów, Audi stopniowo zwiększa pionowy zakres produkcji w pełni elektrycznych modeli i gromadzi doświadczenie w produkcji modułów akumulatorowych w dalszej części linii produkcyjnej.
Audi, po sukcesie fazy pilotażowej, kontynuuje wdrażanie koncepcji charging hub’ówIngolstadt, 9 czerwca 2022 r. Opinie po fazie pilotażowej funkcjonowania Audi charging hub w Norymberdze okazały się nad wyraz pozytywne. Fakt, że około 60 procent sesji ładowania przypadło na stałych klientów potwierdza dobre założenia unikatowej na skalę światową koncepcji ładowania miejskiego spod znaku czterech pierścieni. Audi charging hub służy przede wszystkim kierowcom miejskim, którzy nie mają możliwości ładowania w domu. W drugiej połowie roku w centrum Zurychu zostanie uruchomiony drugi pilotażowy, kompaktowy punkt Audi charging hub. Następne znajdą się w Salzburgu i w Berlinie. Kolejne punkty ruszą w Niemczech w roku 2023 i do połowy 2024 roku.
Doskonałe narzędzie planowania: wskaźnik zasięgu w Audi kreśli najbardziej wiarygodny obraz podróżyIngolstadt, 9 czerwca 2022 r. Niezależnie od tego, czy jeździsz tylko po zakupy, dojeżdżasz do pracy, czy wyjeżdżasz na wakacje, gdy jesteś w drodze samochodem elektrycznym wiarygodne wskazania zasięgu stanowią podstawę do planowania wszystkich potrzeb związanych z mobilnością. Ustawowe cykle testowe - podstawa wskazań zasięgu - mogą służyć jedynie jako ogólne wytyczne dla planowania, ponieważ w praktyce na zasięg wpływa wiele parametrów. Oprócz czynników zewnętrznych, takich jak korki na drodze, topografia trasy czy temperatura zewnętrzna, ważną rolę odgrywają również czynniki specyficzne dla kierowcy, takie jak indywidualny styl jazdy czy korzystanie z funkcji zwiększających komfort. Wskaźnik pozostałego zasięgu w elektrycznych modelach Audi e-tron uwzględnia wszystkie istotne parametry i przedstawia realistyczny obraz sytuacji. Ponadto asystent planowania trasy - „e-tron route planner” daje pewność, że wszelkie niezbędne przystanki na ładowanie podczas podróży będą idealnie zaplanowane. Planowanie trasy można konfigurować bezpośrednio z wnętrza samochodu lub przed wyjazdem, za pomocą wygodnej aplikacji myAudi.
Inteligentne zapobieganie wyłączeniom sieci: Audi e-tron przygotowane do zoptymalizowanego ładowaniaIngolstatdt, 14 stycznia 2021 r. Kilka samochodów elektrycznych ładuje się jednocześnie, a na ulicach robi się ciemno - to jedna z mrocznych wizji przyszłości, którą malują sceptycy mobilności elektrycznej. W ramach zakrojonego na niewielką skalę testu, Audi znalazło jasną odpowiedź na ten problem: inteligentne i zoptymalizowane pod kątem możliwości sieci ładowanie odciąża system energetyczny i może przyczynić się do dalszego zwiększenia akceptacji dla mobilności elektrycznej. Audi e-tron i jego system ładowania connect są już na tę okoliczność przygotowane i gotowe do podłączenia.
Lokalnie bezemisyjne, wydajne i stworzone do codziennego użytku: przepis Audi na hybrydę typu plug-inIngolstadt, 15 września 2020 r. Klasyczny silnik spalinowy, czy napęd czysto elektryczny? Na to zasadnicze pytanie nowoczesnej mobilności jest trzecia odpowiedź: PHEV – Plug-in hybrid electric vehicle – albo w skrócie: hybryda typu plug-in. Ta kombinacja klasycznego silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, który czerpie energię z litowo-jonowego akumulatora montowanego z tyłu pojazdu, umożliwia jazdę lokalnie wolną od emisji dwutlenku węgla i niskie spalanie paliwa. Poniżej przegląd aktualnych rozwiązań technicznych i modeli oferowanych przez markę Audi.
Audi numerem jeden w dziedzinie patentów napędów elektrycznychIngolstadt, 16 lipca 2020 r. Dział Rozwoju Technicznego – wewnątrz, w Audi, nazywany „TE” – jest miejscem, w którym bije serce marki spod znaku czterech pierścieni. To miejsce, gdzie „Przewaga Dzięki Technice” staje się rzeczywistością. To tu inżynierowie tworzą innowacje – od dającego wszystkiemu początek pomysłu, aż do wchodzącego na rynek rozwiązania. Nowy newsletter online „Audi TechFocus” pokazywać będzie zakulisowe szczegóły pracy w TE. Temat premierowego numeru: patenty. Albo raczej: jak wcielamy w życie „Przewagę Dzięki Technice”.
Rodzina modelowa Audi e-tron - wysoka moc ładowaniaIngolstadt, 9 czerwca 2020 r. Proces ładowania ma kluczowe znaczenie dla codziennego użytkowania samochodu elektrycznego. Im krótsza przerwa na ładowanie, tym większa satysfakcja klienta. Kierowcy w pełni elektrycznych modeli Audi mogą korzystać z szybkiego ładowania - przez większą część procesu dostępna jest moc ładowania nawet 150 kW. Dzieje się tak dlatego, że system zaawansowanego zarządzania termicznego litowo-jonową baterią daje możliwość ładowania z dużą prędkością i mocą. Klienci, by odpowiednio ocenić codzienną użyteczność samochodu osobowego, powinni brać pod uwagę nie tylko nominalną, maksymalną moc ładowania, ale również jej prędkość.
Maksymalna moc ładowania, a prędkość ładowania. Od czego zależy wydajność i zasięg?Ingolstadt, 22 kwietnia 2020 r. Dzięki takim modelom jak Audi e-tron, czy Audi e-tron Sportback, cztery pierścienie urzeczywistniają ideę długodystansowej mobilności elektrycznej. Dzieje się tak po części dzięki opracowaniu unikalnej w konkurencyjnym środowisku cechy - odpowiedniej krzywej ładowania. Kierowcy w pełni elektrycznych modeli Audi mogą dzięki temu korzystać z szybkiego ładowania, ponieważ przez większą część procesu dostępna jest moc ładowania nawet 150 kW. Dzieje się tak dlatego, że system zaawansowanego zarządzania termicznego litowo-jonową baterią daje możliwość ładowania z dużą prędkością i mocą. Klienci, by odpowiednio ocenić codzienną użyteczność samochodu osobowego, powinni brać pod uwagę nie tylko nominalną, maksymalną moc ładowania, ale również jej prędkość.
Audi zainwestuje niemal 100 milionów euro w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych na terenie własnych fabrykIngolstadt, 20 stycznia 2020r. W drodze do stania się dostawcą pojazdów segmentu premium całkowicie neutralnym pod względem emisji CO2, Audi w swoich własnych zakładach uruchomiło kolejną prowadzącą ku temu inicjatywę. Do połowy 2022 r. marka z czterema pierścieniami w logo wyposaży jedno na dziesięć miejsc parkingowych na terenach swoich fabryk w możliwość ładowania samochodów elektrycznych. Większość z nich będzie jednocześnie dostępna dla osób spoza firmy. Ta niezależna koncepcja jest największym projektem infrastrukturalnym w zakresie ładowania samochodów realizowanym przez koncern z Ingolstadt. Inwestycja zapewni Audi przewagę w zakresie konfiguracji i obsługi sprzętu oraz oprogramowania różnych sposobów ładowania, a także możliwość wejścia na zupełnie nowy obszar biznesowy w zakresie mobilności.