Audi poszerza swą gamę modelową w klasie średniej-wyższej i w klasie luksusowej. Cztery pierścienie oferować będą wersje hybrydowe typu plug-in takich modeli jak A7, A8, Q5 i Q7. Wszystkie one noszą oznaczenie „TFSI e”. Do grupy takich pojazdów należy też prezentowane właśnie A6 55 TFSI e quattro. Podobnie jak we wszystkich hybrydach typu plug-in marki Audi, napęd tego samochodu to połączenie dwóch wydajnych systemów – spalinowego i elektrycznego, które w sumie dają systemową moc 270 kW (367 KM).
2.0 TFSI – czterocylindrowy, benzynowy silnik tego auta wytwarza 185 kW (252 KM). Natomiast zintegrowany z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic silnik elektryczny, ma moc maksymalną 105 kW. Systemowy moment obrotowy, przy prędkości obrotowej 1250 obr./min. osiąga swój punkt maksymalny rzędu 500 Nm. Litowo-jonowy akumulator umieszczony w tyle pojazdu magazynuje 14,1 kWh energii. Zamontowano go w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie.
Audi A6 TFSI 55 e quattro to samochód jednocześnie sportowy i wysoce wydajny. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na napędzie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Zasięg auta na silniku elektrycznym (wg. norm WLTP) to nawet 53 kilometry. Ta hybryda typu plug-in jest jedyną wśród bezpośredniej konkurencji limuzyną segmentu premium wyposażoną w napęd na cztery koła.
Koncepcja napędu Audi A6 55 TFSI e quattro została zaprojektowana w taki sposób, by klienci mogli odbywać większość swych codziennych jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym, a tym samym przy zerowych emisjach lokalnych i prawie bez dźwięku. Kierowca może wybierać między trzema trybami jazdy: "EV" dla jazdy w pełni elektrycznej, "Hybrid" dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu oraz "Hold" dla zaoszczędzenia energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.
W trybie "Hybrid" predyktywna strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalną możliwą ilość jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym. Strategia steruje układem napędowym w taki sposób, że ostatni etap podróży przed dotarciem do celu może odbyć się w trybie całkowicie elektrycznym, a akumulator – jeśli zachodzi taka konieczność - jest ładowany wcześniej poprzez silnik spalinowy. Dokładne planowanie na danym etapie podróży odbywa się za pomocą predyktywnego asystenta wydajności. Wykorzystuje on dużą ilość informacji, w tym informacje z systemu nawigacji, internetowe informacje o wydarzeniach na drodze, informacje z czujników pojazdu, jego kamer i radarów, a także obserwuje styl jazdy kierowcy. Planuje też zarządzanie napędami, decydując czy pojazd w danym momencie ma poruszać się w trybie „jazdy na luzie” z wyłączonym silnikiem, czy w trybie rekuperującego żeglowania.
Kierowca może naładować swoje Audi A6 55 TFSI e quattro na publicznej stacji ładowania z mocą 7,4 kW, przy wykorzystaniu dołączonego do samochodu kabla mode 3. Naładowanie wyczerpanego, wysokonapięciowego akumulatora zajmuje około dwóch i pół godzin. Gdy natomiast jesteśmy gdzieś w drodze, Audi oferuje dostęp do ponad 110 tysięcy publicznych punktów ładowania w całej Europie, na których skorzystać można z karty Audi e-tron Charging Service. Aplikacja myAudi wyposażona jest w funkcję planowania trasy, która to funkcja pokazuje umiejscowienie punktów ładowania. Klienci mogą używać aplikacji do zarządzania ładowaniem oraz do wstępnego ogrzania lub wychłodzenia wnętrza samochodu jeszcze przed ruszeniem w drogę. System klimatyzacji współpracuje z wydajną pompą ciepła wykorzystującą tzw. ciepło odpadowe wytwarzane przez podzespoły napędu elektrycznego.
Audi A6 55 TFSI e quattro ma wyraźnie sportowy charakter. Zewnętrzna linia stylistyczna S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby, podkreślają zewnętrzne cechy pojazdu. Reflektory diodowe Matrix LED, czterostrefowa klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulcowe, dodają autu klasy i prestiżu.
2019-10-22
Modele
Zelektryfikowana limuzyna: Audi A6 55 TFSI e quattro
Zelektryfikowana limuzyna: Audi A6 55 TFSI e quattro
Sidebar
- Standard: benzynowa jednostka 2.0 TFSI w zestawieniu z mocnym silnikiem elektrycznym 105 kW oraz z napędem na cztery koła quattro
- Systemowa moc 270 kW (367 KM), zasięg wyłącznie na silniku elektrycznym: 53 km
- Predyktywna strategia działania zapewniająca maksymalną wydajność i maksymalne wykorzystanie możliwości silnika elektrycznego
Ingolstadt, 22 października 2019 r. Audi konsekwentnie rozbudowuje gamę swych zelektryfikowanych modeli. Tylko w drugiej połowie roku 2019 swe debiuty ma aż pięć samochodów z hybrydowym napędem typu plug-in. W Niemczech właśnie rozpoczyna się przedsprzedaż nowego Audi A6 55 TFSI e quattro (łączne zużycie benzyny w l/100 km: 2,1 – 1,9; łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 17,9 – 17,4; łączna emisja CO2 w g/km: 47 – 43) o systemowej mocy 270 kW (367 KM).
Bank prasowy
© 2024 Audi