29 czerwca 1932 r. z inicjatywy Banku Krajowego Saksonii działające dotąd niezależnie spółki: Audiwerke AG, Horchwerke AG i Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen AG (DKW) połączyły się, tworząc Auto Union AG. Nowy podmiot zawarł jednocześnie umowę z firmą Wanderer Werke AG dotyczącą zakupu działu samochodowego marki Wanderer. Siedzibą nowej grupy zostało miasto Chemnitz w Saksonii, a do 1936 r. administracja grupy znajdowała się w zakładzie DKW w Zschopau. W momencie swojego zawiązania, Auto Union AG zostało drugą co do wielkości grupą motoryzacyjną w Niemczech.
Logo firmy przedstawia cztery zazębiające się pierścienie, które symbolizują nierozerwalną jedność czterech firm założycielskich. Nazwy marek Audi, DKW, Horch i Wanderer zostały zachowane. Każdej z czterech marek grupy przypisany został określony segment rynku: Podczas gdy DKW działa w segmencie motocykli i małych samochodów, a Wanderer buduje i sprzedaje samochody średniej wielkości, Audi sprzedaje pojazdy w segmencie luksusowych samochodów średniej wielkości, a Horch oznacza auta luksusowe z najwyższej półki.
Dziś miłośnicy Audi i dawnej motoryzacji mogą poznawać historię marki w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau (https://www.horch-museum.de), a także w Audi museum mobile w Ingolstadt. Do 24 września goście tego ostatniego mogą oglądać specjalną wystawę „Piąty pierścień”, która opowiada historię NSU, najstarszej marki będącej również poprzedniczką dzisiejszego AUDI AG. Ci, którzy chcą odwiedzić Audi museum mobile bez konieczności ruszania się z domu, albo podczas podróży, mogą to zrobić w każdej chwili - za pomocą aplikacji Audi Tradition. Jest ona dostępna do pobrania we wszystkich popularnych sklepach z aplikacjami na smartfony z systemem iOS i Android.
2022-06-21
Tradycja
Oto jak cztery pierścienie stały się znakiem firmowym Audi: 90 lat temu zawiązano Auto Union AG
Oto jak cztery pierścienie stały się znakiem firmowym Audi: 90 lat temu zawiązano Auto Union AG
Sidebar
- W czerwcu roku 1932 marki Audi, DKW, Horch i Wanderer połączyły się, tworząc Auto Union AG
- Aplikacja Audi Tradition: dostępne przez 24 godziny na dobę informacje z historii Audi, ale dotyczące też Audi museum mobile i pojazdów na tamtejszej ekspozycji
Ingolstadt, 21 czerwca 2022 r. Firmowy znak Audi - cztery zazębiające się pierścienie, symbolizuje połączenie czterech niezależnych dotąd marek producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Nastąpiło to 29 czerwca 1932 roku i dało podstawy dzisiejszemu koncernowi AUDI AG.
Bank prasowy
© 2025 Audi