• Audi nadaje ton
  • Pierwsze seryjnie produkowane samochody sportowe z silnikiem wysokoprężnym
Audi TT TDI

Czysto sportowy charakter i wielkie możliwości połączone z doskonałą efektywnością. Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro i Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro to pierwsze produkowane seryjnie samochody sportowe na świecie napędzane silnikiem wysokoprężnym. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka o mocy 125 kW (170 KM) z momentem obrotowym 350 Nm gwarantuje wyjątkową dynamikę. Jednocześnie TDI w TT Coupé zużywa średnio tylko 5,3 litra paliwa na 100 km - co jest rekordową wartością w segmencie samochodów sportowych.

Łącząc wysoką dynamikę z niskim spalaniem Audi nadaje ton w motoryzacji, i to już od wielu lat. Od debiutu w 1989 roku silniki TDI marki z czterema pierścieniami wyznaczają kierunek rozwoju dla całego przemysłu motoryzacyjnego.
Mocne, spokojnie pracujące, a przy tym niezwykle efektywne są dziś synonimem nowoczesnego, sportowego charakteru. Zwycięstwa napędzanego silnikiem wysokoprężnym samochodu wyścigowego Audi R10 TDI w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w American Le-Mans-Serie są jednoznacznym dowodem potencjału tkwiącego w tej technologii.

Także w samochodach seryjnych silniki wysokoprężne Audi zachwycają swoją dynamiką. TT Coupé quattro 2.0 TDI przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 226 km/h. Audi TT Roadster na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje o dwie dziesiąte sekundy więcej
i rozpędza się do 223 km/h.

Istotnym czynnikiem wpływającym na osiągi TT jest niewielka masa samochodu. TDI Coupé waży tylko 1.370 kg, Roadster, wyposażony w szereg wzmocnień, waży 1.415 kg. Oba nadwozia są konstrukcjami hybrydowymi, opracowanymi przez Audi. Z przodu zastosowano lekkie aluminium, w tylnej części - stal. Takie rozwiązanie optymalizuje rozkład masy.

Także w układzie przenoszenia siły w TT Coupé 2.0 TDI quattro i TT Roadster 2.0 TDI quattro zastosowano supernowoczesne technologie. Wydajna, lekko i precyzyjnie pracująca sześciobiegowa przekładnia manualna przenosi moment obrotowy silnika na stały napęd na wszystkie koła, którego sercem jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe. Jeżeli jest to konieczne, siły mogą być błyskawicznie skierowane z przednich kół na tylne.

Obydwa modele TT z silnikiem wysokoprężnym poruszają się na 16-calowych aluminiowych kołach. Ich zawieszenie z elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego i czterowahaczową tylną osią jest niezwykle kompleksową konstrukcją. Daje ona gwarancję doskonałego komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa. Wszystko to sprawia, że jazda Audi TT jest czystą przyjemnością.

Audi TT TDI oferowane jest na polskim rynku od 15 lipca 2008.

W skrócie:
Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro
Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro

Silnik
- Czterocylindrowy TDI o pojemności dwóch litrów - moc 125 kW
(170 KM), moment obrotowy 350 Nm
- Układ wtryskowy Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami zapewnia spokojną pracę
- 0 - 100 km/h w 7,5 sekundy, prędkość maksymalna 226 km/h (Coupé)
- Średnie zużycie paliwa 5,3 litra/100 km (Coupé)

Napęd
- Precyzyjna sześciobiegowa skrzynia manualna o wysokiej sprawności
- Napęd na wszystkie koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym

Zawieszenie
- Czterowahaczowa oś tylna gwarantuje sportową reakcję na polecenia kierowcy i wysoki komfort
- Wspomaganie układu kierowniczego z wysokoefektywnym napędem elektrycznym

Nadwozie
- Długość 4.178 milimetrów, Cw = 0,30 (Coupé)
- Pojemność bagażnika 290 do 700 litrów dzięki składanemu oparciu tylnej kanapy (Coupé),
- Dynamiczno - emocjonalna stylistyka, Roadster z klasycznym miękkim składanym dachem
- Niewielka masa dzięki innowacyjnej konstrukcji hybrydowej,
przód nadwozia z aluminium

Wnętrze
- Przestronność i wygoda na wszystkich miejscach siedzących
- Doskonała ergonomia i czysta stylistyka
- Bezkompromisowa jakość wykończenia

Kontakt

Hubert Niedzielski
Hubert Niedzielski
Kierownik ds. PR Audi Polska
Natalia Rybak
Natalia Rybak
Public Relations Audi Polska