Elektryfikacja nabiera tempa. Audi i Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności o kondycji rynku pojazdów elektrycznych w Polsce
Warszawa, 6 listopada 2025 r. – Rosnąca sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in, rozwój technologiczny i dostępność modeli oraz zmiany w świadomości kierowców – to główne wnioski ze wspólnej konferencji prasowej marki Audi i Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności, która odbyła się w Audi City Warszawa.
Podczas spotkania zaprezentowano aktualne dane rynkowe i omówiono perspektywy rozwoju elektromobilności w Polsce. W wydarzeniu wzięli udział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSNM, oraz Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce.
Elektryfikacja dojrzewa – mniej obaw, więcej konkretów
Jak wynika z analiz zaprezentowanych przez Audi, udział modeli elektrycznych i hybrydowych w sprzedaży marki w Polsce w 2025 roku systematycznie rośnie. Wśród samochodów elektrycznych największą popularnością w gamie Audi cieszy się Q4 e-tron, które odpowiada za ponad połowę sprzedaży modeli BEV marki w Polsce. W okresie od stycznia do końca września 2025 zarejestrowano w Polsce 1285 samochodów elektrycznych marki Audi - to przyrost względem analogicznego okresu z 2024 roku aż o 58 procent.
– Klienci coraz rzadziej pytają „czy elektryk da sobie radę?”, a częściej – „który model będzie lepiej dopasowany do mojego stylu jazdy”. Naszym atutem jest oferowanie modeli elektrycznych w różnych segmentach i bardzo atrakcyjnej ofercie finansowej – zauważa Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce.
Dostępność finansowa – kluczowy element zmian
Z danych marki Audi wynika, że większość sprzedanych w Polsce samochodów elektrycznych marki mieści się w przedziale cen katalogowych na poziomie 250–400 tys. zł. Za sprawą zaawansowanych produktów finansowych, jak np. Audi Perfect Lease, coraz szersza grupa klientów rozpatruje zakup „elektryka” z oferty Audi. Jak podkreślali uczestnicy konferencji, to właśnie produkty finansowe i stabilność rynku wtórnego będą w najbliższych latach decydować o tempie dalszego wzrostu sprzedaży modeli elektrycznych.
Rośnie sprzedaż modeli hybrydowych
Hybrydy plug-in, mimo dynamicznego rozwoju rynku BEV, pozostają ważnym elementem w portfolio produktowym marki Audi i stanowią pomost między napędami spalinowymi a w pełni elektrycznymi. Najczęściej wybierane modele PHEV to SUV-y z rodziny Q, które oferują zasięg elektryczny pozwalający na pokonywanie znaczących dystansów bez konieczności korzystania z silnika spalinowego.
– Nie każdy kierowca jest jeszcze gotowy na w pełni elektryczny napęd w swoim samochodzie. Hybrydy plug-in wypełniają tę przestrzeń – to w dzisiejszych realiach realistyczne rozwiązanie dla kierowców chcących zrobić pierwszy krok w kierunku elektromobilności – podsumowuje Zadworny.
Audi i PSNM: wspólny głos o kierunku rynku
Spotkanie było również okazją do omówienia najważniejszych wniosków z KNM 2025, czyli największej w regionie CEE konferencji i expo nowej mobilności, zorganizowanej we wrześniu b.r. w MCK Katowice. Podkreślano potrzebę dalszego rozwoju infrastruktury ładowania, pogłębionej edukacji pod kątem zalet technologii zeroemisyjnych i wagę efektywnego systemu zachęt.
– Rynek dojrzewa – to już nie rozmowa o przyszłości, ale o teraźniejszości. Liczby pokazują, że elektromobilność w Polsce ma solidne fundamenty i fascynujące perspektywy. Po trzech kwartałach 2025 r. wypracowany został wzrost z 3 do 6 proc. udziału „elektryków” w rejestracjach nowych pojazdów osobowych. To rekordowy wynik, a wiele wskazuje, że w kolejnych miesiącach zainteresowanie Polaków samochodami elektrycznymi jeszcze wzrośnie. Jednak długoterminowy sukces wymaga kontynuacji wsparcia oraz strategicznego myślenia o całym ekosystemie nowej mobilności – podsumował Maciej Mazur z PSNM.
Audi: elektromobilność jako kierunek rozwoju
Audi kontynuuje rozwój swojej gamy elektrycznych i hybrydowych modeli. W pierwszych trzech kwartałach 2025 roku marka odnotowała wyraźne wzrosty sprzedaży modeli e-tron (+58%) i hybryd plug-in (+19%), co pokazuje, że kierunek obrany przez Audi w Polsce odpowiada realnym potrzebom rynku.









