Audi A3 e-tron
- Wysoce efektywny napęd hybrydowy plug-in o mocy systemowej 150 kW (204 KM) i systemowym momencie obrotowym 350 Nm
- Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 7,6 sekundy
- Zużycie paliwa – 1,5 l na 100 km
Audi prowadzi intensywne prace nad elektryfikacją napędu przy pomocy hybrydowej techniki plug-in. Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, producent zaprezentuje Audi A3 e-tron. Moc systemowa samochodu - 150 kW (204 KM) i systemowy moment obrotowy 350 Nm, są gwarancją jego sportowych osiągów.
Silnik spalinowy zastosowany w tym samochodzie to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, generująca 110 kW (150 KM) mocy. Połączono ją przy pomocy sprzęgła z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW. Elektryczna jednostka napędowa jest zintegrowana z nowoopracowaną, sześciostopniową przekładnią automatyczną e-S tronic, która przekazuje siły napędowe na koła przedniej osi. Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w zakresie od 1750 do 4000 obr./min.
Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym, lub też w trybie hybrydowym. Dynamicznie przyśpiesza korzystając jedynie z napędu elektrycznego, bez konieczności załączania spalinowego. Kierowca podejmuje decyzje, kiedy oba rodzaje napędu pracują jednocześnie („boosting - pobudzanie“), a gdy zdejmuje nogę z pedału gazu, silniki chwilowo się dezaktywują („gliding - żeglowanie“). W ten sposób wyeliminowany zostaje moment hamujący silnika, a wydajność wzrasta.
Prezentowany na genewskim salonie model A3 e-tron, nakreśla realistyczną perspektywę przyszłości, zgodną z wizją wytyczoną przez Audi. Elektryfikacja napędu, głównie przy pomocy technologii plug-in, odgrywa decydującą rolę w strategii marki z Ingolstadt.















