Pięćset tysięcy wyprodukowanych Audi TT i specjalny model TTS competition
- 200 kW (272 KM), 19-calowe koła i prawdziwe sportowa stylistyka
- Ekskluzywne wnętrze w stalowoszarej skórze z barwnymi akcentami w żółtym kolorze „Imola”.
- Kolejny kamień milowy podkreślający sukces serii modelowej TT
Ingolstadt, 14 sierpnia 2013. Audi świętuje okrągłą liczbę wyprodukowanych egzemplarzy swojego kompaktowego auta sportowego. To już pół miliona samochodów. Jubileusz uczczono, tworząc model specjalny. Pięćset egzemplarzy limitowanej serii Audi TTS competition o mocy 200 kW (272 KM), zarówno w wersji Coupé, jak i w wersji Roadster zjedzie z taśmy produkcyjnej już w październiku.
We wnętrzu Audi TTS competition dominuje stalowoszara skóra, wykończona charakterystycznymi, ozdobnymi, również skórzanymi paskami. Ich brzegi są żółte, oczywiście w kolorze „Imola”. Taką samą barwę mają kontrastowe szwy. Umieszczone na obiciach drzwi aluminiowe plakietki z napisem „1 of 500“, dodatkowo potwierdzają ekskluzywność limitowanego modelu.
Muskularne, skórzane, wielofunkcyjne koło kierownicy i wsparcie parkowania tyłem dopełniają całości wyposażenia. Inne elementy, od reflektorów ksenonowych Xenon plus, przez elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, aż po aluminiowe listwy ozdobne, uzupełniają i tak już bogate wyposażenie seryjne TTS.
Za dynamicznym charakterem Audi TTS competition kryje się silnik 2.0 TFSI o mocy 200 kW (272 KM) i momencie obrotowym 350 Nm. W wersji Coupé, z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów S tronic, od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 5,3 sekundy, a ze skrzynią manualną – w 5,5 sekundy. Coupé ze skrzynią S tronic zużywa średnio 7,7 litra paliwa na 100 km, ze skrzynią manualną – 7,9 litra.
Audi TTS competition Roadster, z sześciostopniową przekładnią S tronic, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,5 sekundy, a ze skrzynią manualną w 5,7 sekundy. Roadster ze skrzynią S tronic zużywa średnio 7,9 litra paliwa na 100 km, ze skrzynią manualną – 8,1 litra. Wszystkie modele posiadają stały napęd na cztery koła quattro, a ich prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Audi TTS competition to szczególnie ekskluzywny model. Z taśmy produkcyjnej zjedzie zaledwie 500 egzemplarzy tego samochodu. Jednak by usatysfakcjonować fanów marki, wszystkie warianty TT o mocy do 155 kW (211 KM), będą teraz oferowane z linią wyposażeniową S line competition w której skład wchodzą m.in. specjalne dodatki stylistyczne, 19-calowe koła i pakiet sportowy S line.
Pięćset tysięcy wyprodukowanych Audi TT, to dowód sukcesu tego kompaktowego, sportowego samochodu. Już jego pierwsza generacja, która w wersji Coupé zadebiutowała w roku 1998, a w wersji Roadster rok później, zyskała status ikony stylistyki. Konsekwentnie kontynuowana czystość formy i staranne wykonanie najdrobniejszych detali, od początku przyciągały uwagę prasy motoryzacyjnej i klientów, a fascynacja ta trwa do dzisiaj.
W wersji Coupé, ten kompaktowy samochód sportowy przekonuje koncepcją siedzeń 2+2 i możliwością powiększania bagażnika, a w wersji Roadster prostym w formie, lekkim dachem z tkaniny. Zastosowane w nim rozwiązania techniczne wyznaczyły nowe standardy. Potężne silniki turbo zaprojektowane w myśl zasad downsizingu, napęd na cztery koła quattro w wariantach najwyżej wyposażonych i sześciostopniowa skrzynia S tronic, którą w 2003 roku zawitała do modeli tej serii, na zawsze już będą się kojarzyć z modelami Audi TT.
W drugiej generacji, która pojawiła się na przełomie lat 2006 i 2007, Audi udało się odwrócić ogólną tendencję polegającą na zwiększaniu ciężaru samochodów. Karoseria ASF (Audi Space Frame), wykonana w większości z aluminium sprawiła, że Audi TT w nowym wydaniu ważyło o 90 kg mniej niż jego poprzednik. Niewielki ciężar umożliwił doskonałe osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Audi TT 2.0 TDI quattro to kolejna innowacja – pierwszy na świecie samochód sportowy w segmencie premium z mocnym silnikiem diesla i napędem na cztery koła.








