Audi S4

Audi prezentuje sportowy model serii A4. Na paryskim Salonie
Samochodowym 2002 zadebiutuje nowe S4. Podobnie jak
poprzedni model, także aktualna wersja będzie dostępna jako
limuzyna i Avant.

Sercem nowego Audi S4 jest niewątpliwie silnik - udoskonalony
V8 z łańcuchem rozrządu umieszczonym po stronie koła
zamachowego, o pojemności 4,2 litra. Osiąga on moc 253 kW
(344 KM) i moment obrotowy 410 Nm. Nowe S4 jest wzorem
w sportowej klasie średniej - wzorem doskonałego rozwijania
mocy uzyskiwanej z dużej pojemności skokowej oraz wyjątkowej
dynamiki jazdy.

Moc ośmiocylindrowego silnika pozwala nowemu Audi S4
z 6-biegową przekładnią manualną na przyspieszanie
od 0 do 100 km/h w czasie 5,6 sekundy i osiągnięcie prędkości
200 km/h w 20,6 sekundy. Ograniczona elektronicznie prędkość
maksymalna wynosi 250 km/h.

Napęd: pełna moc

Silnik V8 o pojemności 4,2 litra już na pierwszy rzut oka zwraca
uwagę niezwykle kompaktowymi wymiarami. Jego długość - tylko
464 milimetry, umożliwia zamontowanie go w stosunkowo
niewielkiej komorze silnika pojazdu należącego do segmentu B.

W celu uzyskania kompaktowych wymiarów, konstruktorzy silników
firmy Audi umieścili łańcuch napędzający wałki rozrządu i agregaty
pomocnicze po stronie koła zamachowego. Dzięki temu udało się
zmniejszyć długość silnika o całe 52 milimetry.

Silnik V8 waży zaledwie 195 kg, a więc tyle, ile jednostka
napędowa w poprzednim modelu S4 - 2,7l V6 biturbo. Niewielka
waga silnika ma korzystny wpływ na zbalansowanie ciężarów
i dynamikę jazdy.

Swoją maksymalną moc 253 kW (344 KM) silnik 4,2 litra
przekazuje nowemu S4 przy 7.000 obr/ min. Najwyższy moment
obrotowy 410 Nm osiąga przy 3.500 obr/ min.

Zdecydowanie większe wrażenie, niż liczby, sprawia w praktyce
spontaniczna reakcja pojazdu na każdy ruch pedału gazu,
zaskakująca lekkość przyspieszania oraz wysoki, typowy
dla silników V8 moment obrotowy.

Siła napędu przenoszona jest na 18-calowe koła przez sportową
i niezwykle precyzyjną przekładnię 6-biegową o krótkich
przełożeniach oraz stały napęd na wszystkie koła - quattro.

Zawieszenie

Aluminiowe, lekkie zawieszenie bazujące na sprawdzonej
konstrukcji osi stosowanej w modelach A4 pozwala uzyskać
maksymalną przyjemność jazdy.

Czterowahaczowa oś przednia i oś tylna z trapezowymi wahaczami
gwarantują najwyższą precyzję kierowania pojazdem i doskonałe
prowadzenie boczne. Zastosowana w S4 konstrukcja osi wpływa
na znaczną poprawę komfortu jazdy - niewielkie masy
nieresorowane zapewniają wyjątkowo czułą reakcję układu
amortyzującego.

Stylistyka i wyposażenie

Wyjątkowy charakter Audi S4 przejawia się w świadomie
powściągliwym wyglądzie zewnętrznym. Nadwozie S4, którego
sportowe zacięcie przejawia się w samych proporcjach i zarysie
bryły, różni się tylko nieznacznie od pozostałych przedstawicieli tej
serii.

Znawca rozpozna po mocniejszych, lakierowanych w kolorze
nadwozia zderzakach z dużymi wlotami powietrza, ksenonowych
reflektorach z obudową w kolorze tytanu oraz po lusterkach
zewnętrznych z polerowanego aluminium, że jest to wyjątkowy
model Audi.

Z tyłu charakterystycznymi dla S4 elementami są duże rury
wydechowe po obu stronach i delikatny spojler (w limuzynie).

Także we wnętrzu znajdziemy elementy charakterystyczne dla S4:
instrumenty mają typowe dla samochodów serii "S” popielate
tarcze oraz wskazówki różniące się od stosowanych w A4.
Sportowy charakter samochodu podkreśla skórzana kierownica
z trzema ramionami i znaczkiem "S”.

Doskonałe trzymanie boczne i jednocześnie wygodę podczas
długich podróży zapewniają montowane seryjnie, regulowane
elektrycznie w wielu płaszczyznach fotele sportowe Recaro.


27.09.2002

Kontakt

Hubert Niedzielski
Hubert Niedzielski
Kierownik ds. PR Audi Polska
Natalia Rybak
Natalia Rybak
Public Relations Audi Polska