Najważniejsze daty z historii firmy | |
---|---|
1873 | Christian Schmidt zakłada w Riedlingen firmę produkującą maszyny dziewiarskie |
1880 | Przedsiębiorstwo przenosi się do Neckarsulm |
1886 | Rozpoczęcie produkcji rowerów |
1900 | NSU, jako pierwsze przedsiębiorstwo w Niemczech rozpoczyna produkcję motocykli |
1906 | Uruchomienie produkcji samochodów ("Original Neckarsulmer Motorwagen") |
1914 | Wprowadzenie do lekkiej konstrukcji - budowa pierwszego samochodu z aluminiową karoserią |
1923 | Z fabryki NSU co 2 godziny wyjeżdża nowy samochód, co 20 minut motocykl, a co 5 minut rower. Załoga liczy 4070 osób. |
1923 | NSU świętuje 50-lecie |
1926 | Sześciocylindrowy Kompressorwagen 6/60 PS wygrywa "Grand Prix Niemiec samochodów sportowych" |
1927 | Wprowadzenie w NSU zasady taśmy produkcyjnej |
1929 | W wyniku światowego kryzysu gospodarczego NSU kończy produkcję samochodów |
1934 | Rozpoczęcie wytwarzania samochodu Porsche Typ 32, poprzednika VW Garbusa |
1945 | Zniszczenie fabryki NSU w wyniku działań wojennych |
1949 | Z zakładów wyjeżdża pierwszy wyprodukowany po wojnie motocykl NSU |
1951 | NSU pobija rekord prędkości motocykla (290 km/h) |
1953 | Mistrzostwo Świata Motocykli w klasie 125 i 250 cm3 |
1954 | Ponowne Mistrzostwo Świata Motocykli w klasie 125 i 250 cm3 |
1956 | Kolejny rekord prędkości motocykla (339 km/h) |
1958 | Po 29 latach przerwy NSU ponownie zaczyna produkować samochody. Pojawiają się modele Prinz I,II i III |
1964 | Skonstruowanie modelu NSU/Wankel Spider, pierwszego na świecie samochodu z silnikiem Wankla, z tłokiem obrotowym |
1967 | Rozpoczęcie produkcji seryjnej modelu Ro80, wybranego z uwagi na jego futurystyczną stylistykę i na napęd silnikiem Wankla "Samochodem Roku 1967" |
1969 | Połączenie z AUTO UNION GmbH i utworzenie wspólnej firmy AUDI NSU AUTO UNION AG |
1970 | Początek produkcji Audi 100 LS |
1975 | Początek produkcji Porsche 924 (zamówienie firmy Porsche) |
1977 | Zakończenie, po dziesięciu latach, produkcji modelu NSU Ro80 |
NSU
NSU
Przedsiębiorstwo NSU zostało powołane do życia w Riedlingen nad Dunajem w roku 1873, przez dwóch mechaników pochodzących ze Szwabii. Siedem lat później przeniesiono je do Neckarsulm. Przez dwadzieścia pierwszych lat swego istnienia wytwarzano w nim maszyny dziewiarskie. W roku 1886 właściciele postanowili uruchomić dodatkowy wydział zajmujący się budowaniem rowerów. Od tej pory, jednoślady miały decydować o losach firmy. Produkcja motocykli NSU rozpoczęła się w roku 1901, a pierwszy samochód tej marki pojawił się pięć lat później. Produkcja samochodów zakończyła się w roku 1929, a przedsiębiorstwo skoncentrowało się na wytwarzaniu rowerów i motocykli. Niemniej jednak, trzy dekady później, w roku 1958, wznowiono ją. 10 marca 1969, Auto Union GmbH z siedzibą w Ingolstadt połączyło siły z NSU Motorenwerke AG z Neckarsulm. Nowa spółka, znana jako Audi NSU Auto Union AG została utworzona z datą 1 stycznia 1969 i miała swą siedzibę w Neckarsulm.
Komunikaty prasowe
-
Sportowy, piękny i innowacyjny: NSU/Wankel Spider
We wczesnych latach pięćdziesiątych NSU pracowało nad absolutnie bezprecedensową koncepcją silnika. Pracami kierował Felix Wankel. Urodzony w Lahr w Badenii w 1902 roku inżynier, rozpoczął swoją karierę zawodową od stażu jako urzędnik w wydawnictwie. Początkowo samouk, Wankel pod koniec lat... -
Podróż nad Nil: NSU Ramses
Od kraju rolniczego, do państwa z własnym przemysłem motoryzacyjnym. We wczesnych latach sześćdziesiątych Egipt realizował ambitne cele gospodarcze. W ramach planu rozwoju, socjalistyczne państwo chciało zwiększyć dobrobyt i zmniejszyć swoją zależność od innych krajów. Liczne dobra konsumpcyjne,... -
Włoski styl „made in Neckarsulm”: NSU Lambretta
W roku 1950 zakład w Neckarsulm doświadczył fali zwolnień. Związane to było z wygaśnięciem w połowie tego roku umowy na naprawę pojazdów dla armii amerykańskiej stacjonującej w Niemczech. Kierownictwo NSU rozpoczęło desperackie poszukiwania sposobów na wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładu. Na... -
Projekt praktykantów z Audi Neckarsulm: NSU Prinz z napędem e-tron
„Chcieliśmy zbudować samochód, który nie tylko byłby szybki i fajnie wyglądał, ale także taki, który uhonorowałby 150. rocznicę powstania tej fabryki” - mówi Dean Scheuffler, praktykant mechaniki samochodowej w Audi Neckarsulm. Idealna baza do projektu: NSU Prinz 4 zbudowany w 1971... -
Pudełkowaty: NSU „Uruguay”
Pudełkowaty, jakby narysowany od linijki. NSU Uruguay w żaden sposób nie pasuje do języka projektowania samochodów marki NSU z końca lat 60-tych. Oto jak doszło do jego powstania: Importer NSU w Urugwaju, firma Quintanar, rozpoczęła produkcję i sprzedaż tego kombi w 1968 roku, zasadniczo na... -
„Już nie biegaj, kup sobie Quickly!”: NSU Quickly
Październik 1953: We Frankfurcie nad Menem odbywa się Międzynarodowa Wystawa Rowerów i Motocykli (IFMA). Po zniszczeniach II wojny światowej gospodarka Niemiec rozwija się dynamicznie, a w ślad za tym coraz więcej ludzi stać na zakup własnego, choć niewielkiego pojazdu. Zgodnie z tym trendem, NSU... -
Futurystyczne, aerodynamiczne, stylowe: NSU Ro 80
Marka wypuszczająca na rynek nowy samochód, prawie zawsze jest skłonna wierzyć, że jest on „najpiękniejszy, najszybszy, najbardziej ekonomiczny, najnowocześniejszy - krótko mówiąc, samochód idealny.” Tymi słowami NSU Motorenwerke AG ogłosiło swój nowy model w przededniu IAA w 1967...